Avatar re-release i Sverige

Started by Le'eylan, July 19, 2010, 07:54:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nyx

Haha okej, jag antar att den uppnådde sitt mål :P

Sіr. Ηaxalot

QuoteHej!

Tack för ditt mail.

Vi kommer troligen inte visa den förlängda versionen av Avatar på våra biografer. Filmbolaget som distribuerar filmen (Fox) har inte valt att satsa på den som biofilm i Sverige.


Med vänliga hälsningar,

SF Bio AB

Henrik
QuoteHej!



Tack för ditt mail. Vi kommer troligen inte visa den förlängda versionen av Avatar på våra biografer. Filmbolaget som distribuerar filmen (Fox) har inte valt att satsa på den som biofilm i Sverige.







Med vänliga hälsningar,



SF Bio AB



Sarah

De verkar köra Copy-Paste svar :(

Nyx

Typiskt... man kanske kan få dem att försöka tjata på Fox.. men jag tror inte det hjälper, eller att det ens lär hända om det inte är en några riktiga blueskins som jobbar på SF

Lance R. Casey


// Lance R. Casey

Le'eylan

Krro krro pamrel seri fìtsengmì, alu oey pìlok leNa'vi
Sometimes writing here, on my Na'vi blog
=^● ⋏ ●^=

Nyx

Nä, men det är dags att göra det. Jag har också kontaktat några andra småbiografer i Uppsala, men jag vågar inte hoppas på för mycket där

Le'eylan

Varför måste Sverige vara mobbat för?
Jag blir så trött på det här >_<
Krro krro pamrel seri fìtsengmì, alu oey pìlok leNa'vi
Sometimes writing here, on my Na'vi blog
=^● ⋏ ●^=

Le'eylan

QuoteHej igen,
Vår programsättningsavdelning har Avatar i åtanke på de orter vi nyligen installerat 3D-utrustning på biografen men ingenting är satt än. På de orter vi inte har eller har planerat 3D kommer vi inte att visa Avatar igen.
/Suzanna

!! Från Svenskabio!
Krro krro pamrel seri fìtsengmì, alu oey pìlok leNa'vi
Sometimes writing here, on my Na'vi blog
=^● ⋏ ●^=

Lance R. Casey

Quote from: Le'eylan on August 23, 2010, 04:40:37 AM
QuoteHej igen,
Vår programsättningsavdelning har Avatar i åtanke på de orter vi nyligen installerat 3D-utrustning på biografen men ingenting är satt än. På de orter vi inte har eller har planerat 3D kommer vi inte att visa Avatar igen.
/Suzanna

!! Från Svenskabio!

Wou, tewti, nang o.s.v.!

(Östersund är just en sådan ort där de "nyligen installerat 3D-utrustning på biografen". Visserligen kanske de syftar på originalversionen, men den kan jag också stå ut med... :))

// Lance R. Casey

Le'eylan

Quote from: Lance R. Casey on August 23, 2010, 05:42:46 AM
Visserligen kanske de syftar på originalversionen, men den kan jag också stå ut med... :)

Orginalversionen, och inte re-releasen menar du?
Jag skrev nämligen såhär i första mejlet, och det skulle vara lite konstigt om hon inte fattade det:

QuoteHej,
jag undrar om ni kommer visa re-releasen utav Avatar?
Krro krro pamrel seri fìtsengmì, alu oey pìlok leNa'vi
Sometimes writing here, on my Na'vi blog
=^● ⋏ ●^=

Nyx

YESS! Dags att spamma dem från varenda mailkonto man har! ;D

Le'eylan

Quote from: Nyx on August 23, 2010, 06:20:39 AM
YESS! Dags att spamma dem från varenda mailkonto man har! ;D

JAA GÖR DET :D :D
Krro krro pamrel seri fìtsengmì, alu oey pìlok leNa'vi
Sometimes writing here, on my Na'vi blog
=^● ⋏ ●^=

Sіr. Ηaxalot

#52
Någon på SF kommer att få försöka förklara varför Svenskabio kan visa den, men inte SF :D

btw, är inte SF och svenskabio ungefär samma sak? Med tanke på att boka biljetter länken på Svenska bios framsida går till SFs startsida.

Le'eylan

Quote from: Sir. Haxalot on August 23, 2010, 02:32:37 PM
btw, är inte SF och svenskabio ungefär samma sak? Med tanke på att boka biljetter länken på Svenska bios framsida går till SFs startsida.

De är tydligen separata företag som samarbetar  :D
QuoteUnder 80-talet inledde Fornstams ett samarbete med SF Bio om en biograf i Södertälje. Samarbetet fungerade så pass bra att de båda företagen tillsammans bildade det gemensamma bolaget HB Svenska Bio, med Peter Fornstam som tredje generationens drivande kraft bakom företaget.

Krro krro pamrel seri fìtsengmì, alu oey pìlok leNa'vi
Sometimes writing here, on my Na'vi blog
=^● ⋏ ●^=

Nyx

De borde samarbeta mer och ta in Avatar till fler ställen. Och se till att informera oss

Sіr. Ηaxalot

JAg har mailat tillbaka till SF och sagt att SvenskaBio säger att de ska visa re-releasen. Får se vad de säger om det ;D

Le'eylan

Quote from: Sir. Haxalot on August 24, 2010, 10:34:56 AM
JAg har mailat tillbaka till SF och sagt att SvenskaBio säger att de ska visa re-releasen. Får se vad de säger om det ;D

Hmmm  ::)
Krro krro pamrel seri fìtsengmì, alu oey pìlok leNa'vi
Sometimes writing here, on my Na'vi blog
=^● ⋏ ●^=

Sіr. Ηaxalot

QuoteHej!

Jag har själv varit i kontakt med vår programavdelning och de säger sig vara positiva, men att distributörerna inte har återkommit till dem efter detta besked. Vi får hålla tummarna!



Med vänlig hälsning



SF Bio AB

Förlora inte hoppet, det verkar hända grejer!! ;D ;D ;D

Le'eylan

Krro krro pamrel seri fìtsengmì, alu oey pìlok leNa'vi
Sometimes writing here, on my Na'vi blog
=^● ⋏ ●^=

Nyx

#59
Guiden ropa' Khamon, come on, come on! --Robert Broberg

;D ;D