Avatar re-release i Sverige

Started by Le'eylan, July 19, 2010, 07:54:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Le'eylan

Quote from: SirHaxalot on July 19, 2010, 06:45:50 AM
I got the answer, and it is sad, very sad only.

QuoteHej!

Tack för ditt mail.

Vi kommer troligen inte visa den förlängda versionen av Avatar på våra biografer. Filmbolaget som distribuerar filmen (Fox) har inte valt att satsa på den som biofilm i Sverige.


Med vänliga hälsningar,

SF Bio AB

Henrik

Kundtjänst
169 86 Stockholm

Tel. 08-56 26 00 00

:|

:(


D:

Ja.. Ni ser ju själva.  :'(
Krro krro pamrel seri fìtsengmì, alu oey pìlok leNa'vi
Sometimes writing here, on my Na'vi blog
=^● ⋏ ●^=

Gammel

Skamligt...

jag som verkligen hade sett fram emot de 8 extraminuterna :/
"Love is either in your heart or on it's way"

Gammel

Jag vet att listan för de olika datumen i olika länder är postade. men kan inte hitta de just nu, någon som kan länka mig vidare til ldenna lista?
"Love is either in your heart or on it's way"

Nyx

Finns på imdb, scrolla ner till slutet av listan. Hade du tänkt att åka runt och se den överallt? :P

Gammel

hittade tillslut! :)

jag o en polare planerar att åka överdagen till London för att se den xD
"Love is either in your heart or on it's way"

Nyx

Sweet! Jag undrar om det är värt pengarna för flygresan... Vi får se, men det kan hända att jag drar till Belgien. Så du är inte ensam om att vara så knäpp, haha

Gammel

jag hoppas det. om inte annat så kan det vara kul att ha sagt att man åkte till ett annat land bara för att se på en bio.

med ryanair är det inte så dyrt, speciellt om du bara ska vara där över dagen och förhoppningsvis inte behöver ha något boende
"Love is either in your heart or on it's way"

Nyx

Hehe, jag kan bo gratis :P Och eftersom den säkert kommer visas under en längre period kan man alltid jaga sista-minuten-flyg

Carborundum

#8
Jag funderar även jag på att åka till London över en helg för att se filmen. På IMAX dessutom, mycket frestande.
Men... att flyga dit känns bara som ett episkt getting-the-message fail, tycker jag  :-\
Synd att det ska vara så förbannat dyrt att åka tåg i Europa. Billigaste varianten skulle vara att köpa ett 10-dagars Interrail-kort för 1625 kr (utan platsbokning), plus tur-och-retur till Malmö för ca 7-800 kr (från Stockholm).
Nån som har koll på vad flyg skulle gå på?
We learn from our mistakes only if we are made aware of them.
If I make a mistake, please bring it to my attention for karma.

Sіr. Ηaxalot

Quote from: Carborundum on July 21, 2010, 02:51:20 PM
Jag funderar även jag på att åka till London över en helg för att se filmen. På IMAX dessutom, mycket frestande.
Men... att flyga dit känns bara som ett episkt getting-the-message fail, tycker jag  :-\
Synd att det ska vara så förbannat dyrt att åka tåg i Europa. Billigaste varianten skulle vara att köpa ett 10-dagars Interrail-kort för 1625 kr (utan platsbokning), plus tur-och-retur till Malmö för ca 7-800 kr (från Stockholm).
Nån som har koll på vad flyg skulle gå på?

Jag skulle kunnat tänka mig att flyga dit och se den och sen stanna några dagar, för jag har alltid viljat åka till London någon gång. Problemet är ju att Re-releasen är efter sommarlovet, så jag kommer inte ha tid.

Får hoppas att den åtminstonde kommer ut på BD någonstans i Europa.

Carborundum

Quote from: SirHaxalot on July 21, 2010, 03:13:01 PM
Får hoppas att den åtminstonde kommer ut på BD någonstans i Europa.
Jag skulle bli mycket förvånad om den inte gjorde det. Det är sagt att det ska komma en 3D-version, om inte annat misstänker jag att den innehåller de extra minuterna.
We learn from our mistakes only if we are made aware of them.
If I make a mistake, please bring it to my attention for karma.

Gammel

kollade flyg på ryan för 2 turoretur den 27-28 och då blev det drygt 1k
"Love is either in your heart or on it's way"

Sіr. Ηaxalot

#12
Quote from: Styggwe
Jag har också gjort en del research on varör inte Sverige ska visa AVATAR igen, och jag tycker att det är rent bulls***. Om dom satsade på Sverige första gången så varför inte igen? Dom säger väll bara antagligen att "Derp. Sverige drog inte in nog med pengar för oss, dom får ligga och ruttna i diket". Bara helt dålig stil, för jag som många andra vill uppleva detta mästerverk en gång till på den stora duken. Ren bulls***.

Någon svarade på min Bioklubben "tråd". :o

edit:
Tänkte väcka liv i tråden på sweclockers, tills jag började läsa på sista sidan, och såg bland annat det här:
QuoteAlla jag känner som försvara denna filmen är som charles madsons sektmedlemar, det går inte att få dom att fatta att storyn suger.

:(

Nyx

Quote from: SirHaxalot on July 22, 2010, 04:41:27 PM
Tänkte väcka liv i tråden på sweclockers, tills jag började läsa på sista sidan, och såg bland annat det här:
QuoteAlla jag känner som försvara denna filmen är som charles madsons sektmedlemar, det går inte att få dom att fatta att storyn suger.

:(
Om du inte kan ignorera den där så skriv ett svar på Na'vi ;D

Sіr. Ηaxalot

Quote from: Nyx on July 22, 2010, 05:43:44 PM
Quote from: SirHaxalot on July 22, 2010, 04:41:27 PM
Tänkte väcka liv i tråden på sweclockers, tills jag började läsa på sista sidan, och såg bland annat det här:
QuoteAlla jag känner som försvara denna filmen är som charles madsons sektmedlemar, det går inte att få dom att fatta att storyn suger.

:(
Om du inte kan ignorera den där så skriv ett svar på Na'vi ;D

Känns ganska onödig i allmänhet att väcka tråden. Den har varit död ett par månader, och med tanke på flamewaret som pågick innan den dog så är det nog bäst om det förblir så :P

Le'eylan

Nu när det är nästan säkert att den kommer att gå i Danmark, så tror jag faktiskt att jag ska åka ner till Köpenhamn och se den :D
Det kanske blir dyrt, men det blir också mer som en liten resa än bara ett biobesök.
I sånna fall ska jag se filmen med loverofnature, någon annan som skulle vilja joina?  ;D
Krro krro pamrel seri fìtsengmì, alu oey pìlok leNa'vi
Sometimes writing here, on my Na'vi blog
=^● ⋏ ●^=

Carborundum

Quote from: Le'eylan on July 27, 2010, 08:54:58 AM
Nu när det är nästan säkert att den kommer att gå i Danmark, så tror jag faktiskt att jag ska åka ner till Köpenhamn och se den :D
Det kanske blir dyrt, men det blir också mer som en liten resa än bara ett biobesök.
I sånna fall ska jag se filmen med loverofnature, någon annan som skulle vilja joina?  ;D
Jag hänger gärna med, lite beroende på när det blir av. Plugget börjar den 27 (dålig timing :P), men om det blir någon helg kan ni räkna med mig :D
We learn from our mistakes only if we are made aware of them.
If I make a mistake, please bring it to my attention for karma.

Le'eylan

Quote from: Carborundum on July 27, 2010, 09:45:52 AM
Quote from: Le'eylan on July 27, 2010, 08:54:58 AM
Nu när det är nästan säkert att den kommer att gå i Danmark, så tror jag faktiskt att jag ska åka ner till Köpenhamn och se den :D
Det kanske blir dyrt, men det blir också mer som en liten resa än bara ett biobesök.
I sånna fall ska jag se filmen med loverofnature, någon annan som skulle vilja joina?  ;D
Jag hänger gärna med, lite beroende på när det blir av. Plugget börjar den 27 (dålig timing :P), men om det blir någon helg kan ni räkna med mig :D

Ja vad kul! :D :D
Krro krro pamrel seri fìtsengmì, alu oey pìlok leNa'vi
Sometimes writing here, on my Na'vi blog
=^● ⋏ ●^=

Nyx

Låter askul att se den med er! Men det hela beror på när det blir och hur mycket tågbiljetterna skulle kosta. Jag måste ju resa en bit för det...

Le'eylan

Så fort jag vet mer om datum och liknande, så hör jag av mig  :D
Det skulle bli så kul om vi åkte och såg den tillsammans  ;D
Krro krro pamrel seri fìtsengmì, alu oey pìlok leNa'vi
Sometimes writing here, on my Na'vi blog
=^● ⋏ ●^=