Stora Avatarlajvet sommar 2010

Started by Kxani, February 02, 2010, 08:50:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kxani

Kaltxi, Hej och Hello! Men eftersom det är på svenska jag skriver så tar vi det på svenska hela vägen.

Ett gäng rollspel/lajvtöntar från Stockholm har kommit på hur vi ska erövra världens alla lajvares hjärnor. Vi är fd Harry Potternördar som gett upp på det temat och funnit det sanna intresset. AVATAR! Nu håller vi på och drar igång AVA-LAJV2010 som vi hoppas på kommer bli så stort som möjligt.

Vi tar det praktiska lite snabbt, mer info kommer...
Location? - Dalarna - Falun (mer info kommer)
Tid? - 7-24 Juni (VET att inte alla kommer kunna koma..)
Mat? - Snälla, ta med er nudlar etc för vi räknar med att bli många..
Sovplats?- Det kommer att finnas möjlighet till sovsalar/att tälta eller att leva ute i naturen om man nu vill det.
Roller? - Människor (soldater, formskare eller avatarförare), Avatarer samt Na'vi.
När det gäller avatarerna samt förarna så är det ett samarbete. Den som spelar människa spelar hela tiden människa. Vi har bestämt att det systemmässigt ska vara ett lagarbete mellan avatar och avatarförare där den som spelar förare måste ha kontinuerlig kontakt med sin avatar och tvärt om. De bygger karaktären tillsammans men för att slippa omskinkningar stup i kvarten etc så har vi valt att dela upp dem på två.Resten fattar ni... you are smart people. :)
Miljön? - Naturen (pandoras skogar, människornas baser samt campus kommer att byggas upp men vi behöver fler som deltar.
Språket? - Det kommer vara på svenska och Na'vi (för dem som kan)

Detta var en sjukt lummig och kort sammanfattning. Vill bara höra hur många härifrån som är på?

Ateyo te Kellett

kul idé. men jag jobbar hela sommaren

Kxani

Hoppas du tjänar bra med pengar då :)

Nyx

Awesome idea is awesome ;D Jag är helt klart på om det nu inte är så att jag dubbelbokar hela min sommar (det är på väg att bli så)

Tomb

Bara jag som tycker detta är en hemskt dålig idé?
mrrvolmun, 'eyng ne tìrey tanhì taw sì fra'u.

Tanax

Sìltsan unil atxen!
Síltsan unil a-txen!
Good dream ATTR-awake!
Good idea

Bra idé!

Synd bara att jag har min sluttenta den 16e juni, kommer nog inte hinna ;< faack.
Men hoppas det blir lyckat och att ni som går lär er mycket och har massa skoj!! :)

Kxani

Hmm, sund verkligen! Ju fler destå roligare är det ju.. sommarskola eller?

Ateyo te Kellett

Quote from: Kxani Tsaheylu on February 03, 2010, 11:26:57 AM
Hoppas du tjänar bra med pengar då :)

haha. det hoppas jag med. har inte fått veta vad jag har för lön än

Kxani


Tanax

Quote from: Kxani Tsaheylu on February 04, 2010, 08:25:13 AM
Hmm, sund verkligen! Ju fler destå roligare är det ju.. sommarskola eller?

Haha nej gud nej, universitet. Sista kursen för VT slutar 16e juni, vet inte.. är det sent? :P

Ateyo te Kellett

det tycker jag inte. det är många gymnasieskolor som slutar då.

Kxani


tutean aswok

Låter intressant faktiskt!
Hur är det med åldersgränser och sånt?
Om jag får och an vara med skulle det vara kul. Aldrig testat på något sånt här förut, men nån gång måste ju vara den första, eller hur?
Och hur långt blir det? (Hur många dagar/dygn, alltså.)


Kxani

Åldersgränsen har vi satt 14 faktiskt för att det inte ska komma för många oseriösa eller omogna personer. Dock tror vi att det finns mogna 14åringar också.. folk kan ju vara mogna som 13 med men det finns för många omogna under åldern 14 och det vill vi undvika. Dygn.. hmm nu ska vi se... vad blir det.. bara att räkna egentligen mellan datumen men självklart måste man inte vara med hela vägen heller, men då måste vi veta det innan.

tutean aswok

Haha, då klarar jag mig ganska precis alltså!

Jaha, så det är från 7-24e juni, i sträck liksom? Trodde att det skulle bestämmas ett par dagar där imellan. Men vad vet jag, sånt här är en outforskad djungel för mig.

Men hur som helst, håller tummarna för att jag kan deala med morsan. Så jag kan vara med lite grann iallafall.

Sen har jag en fråga, hur löser ni utklädning för Na'vi/Avatar? T.ex. Vilken färg och sånt ni har tänkt att använda.

Kxani

Det får folk väl ordna själva. Själva ska vi spraypainta oss :D

Tomb

Quote from: Kxani Tsaheylu on February 05, 2010, 08:20:55 PM
Åldersgränsen har vi satt 14 faktiskt för att det inte ska komma för många oseriösa eller omogna personer. Dock tror vi att det finns mogna 14åringar också..

Varför inte sätta åldersgränsen på femton? Då man faktiskt enligt lag måste ta ansvar för sina egna handlingar. aka straffmyndig.
mrrvolmun, 'eyng ne tìrey tanhì taw sì fra'u.

Tomb

mrrvolmun, 'eyng ne tìrey tanhì taw sì fra'u.

Nyx


Kxani

Det där var failutstursel om jag får säga det... :/