Started by Eltusiyu, January 26, 2010, 12:17:01 PM

Previous topic - Next topic

Ataeghane

QuoteI po co sufix -ve ??
To jak angielskie th?
Tak, potwierdzam. -ve używamy do tworzenia liczebników porządkowych.

Oer wivìntxu ngal oey keyeyt krr a tse'a sat. Frakrr.

Thorinbur

Ataeghane
Z kąd ty tak dobrze znasz Na'vi?
Może powinniśmy cię na wiki dopisać jako 2gą osobę mówiącą tym językiem?
oel kame futa oel kekame ke'u

Ataeghane

Po prostu natknąłem się kiedyś na 'awve jako "pierwszy" (chyba na Wiki, ale nie gwarantuję). A że Na'vi bardzo lubi być regularny, uznałem, że można uznać, iż -ve służy do tworzenia liczebników porządkowych. Teraz jedynie moje przypuszczenia się sprawdziły (dzięki trailerowi).
Jeśli chodzi o moją znajomość Na'vi... Sądzę, że pojmuję sporą część gramatyki, jednak nie umywam się do większości osób z anglojęzycznej części forum :P.

Oer wivìntxu ngal oey keyeyt krr a tse'a sat. Frakrr.

Unicorn

hmmm.. może też sobie walne takie okularki  ;D przydałyby się :)

Eltusiyu

Zwykłe na allegro 5zł.  :)
Takie lepsze coś w stylu tych kinowych  ~50 zł

Kxangangang! - Oeyä Pìlok leNa'vi

Previously called Kxrekorikus

Mato

...prędzej zwykłe :) ...coś na wzór kinowych to raczej pod konkretny system wyświetlania obrazu 3D :)
"In ancient times, the land lay covered in forests, where, from ages long past, dwelt the spirits of the gods. Back then, man and beast lived in harmony, but as time went by, most of the great forests were destroyed. Those that remained were guarded by gigantic beasts who owed their allegiances to the Great Forest Spirit, for those were the days of gods and of demons."

Thorinbur

Chodziło chyba o jakość wykonania. Ja bym sie raczej zainteresował tym kodekiem 3d BlueRay i tak dalej. I dobrał coś do tej technologi. Z kilku powodów:

1. Avatar 3d będzie w tej wersji.
2. Jak to wejdzie to w internecie obrazki będa się w takim formacie pojawiać (nie wiem czy to będzie możliwe, gdyż nie czytałem na czym polega technologia 3d Samsunga i ten kodek i tak dalej więc tutaj mogę się mylić, ale ogólnie poczekał bym na ustabilizowanie się rynku i zobaczył kto wygra, która technologia będzie standardem i tak dalej (tak jak nie opłacało się kupować czytników HD-DVD od Toshiby, które niestety przegrały walką z BlueRay), bo czerwono niebieskie okulary przechodzą do lamusa.)

Mato

Wydaje mi się, że nie ma żadnej wojny technologicznej... Blu-ray Disc Association określiła już standard w postaci BluRay 3D... teraz tylko czekać na gotowe urządzenia...

"The Blu-ray Disc Association created a task force made up of executives from the film industry and the consumer electronics and IT sectors to help define standards for putting 3D television content on a Blu-ray Disc.[114]  On Dec. 17, 2009 the BDA officially announced 3D specs for Blu-ray Disc, allowing backward compatibility with current 2D Blu-ray players.[115]  "The Blu-ray 3D specification calls for encoding 3D video using the Multiview Video Coding (MVC) codec, an extension to the ITU-T H.264 Advanced Video Coding (AVC) codec currently supported by all Blu-ray Disc players. MPEG4-MVC compresses both left and right eye views with a typical 50% overhead compared to equivalent 2D content, and can provide full 1080p resolution backward compatibility with current 2D Blu-ray Disc players." [116]  Also, according to Sony, PlayStation 3 consoles will be eligible for a firmware upgrade to display the 3D discs." (wikipedia)
"In ancient times, the land lay covered in forests, where, from ages long past, dwelt the spirits of the gods. Back then, man and beast lived in harmony, but as time went by, most of the great forests were destroyed. Those that remained were guarded by gigantic beasts who owed their allegiances to the Great Forest Spirit, for those were the days of gods and of demons."

Thorinbur

Wiem dlatego piszę o kodeku 3d, ale dalej nie wiem na czym ma polegać samo wyświetlanie obrazu i jaki dokładnie osprzęt będzie potrzebny. Na razie to wszystko jest w fazie testów i jak na razie tylko Samsung przedstawił gotowe rozwiązanie.