Svenska guideboken

Started by Tanax, January 18, 2010, 04:36:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tanax

Den här guiden har inte uppdaterats på länge. För mer aktuella hjälpmedel, klicka här.

Okej, jag släpper den här redan nu då. Observera dock att den INTE är klar så ni som har svårt för det får helt enkelt hoppa över den här för tillfället. Mottar gärna kritik, kommentarer och generella åsikter om guideboken. Hittar ni fel så är jag väldigt tacksam om ni rapporterar det här!

Changelog:

v.1.1.5.8

  • Lagt till Infixes
  • Lagt till de nya trialis formerna

v.1.1.3.0

  • Lagt till Affix
  • Lagt till Prefix
  • Lagt till Suffix
  • Lagt till versionsinformation på första sidan
  • Lagt till flera credits

v.1.0.0.0

  • Första utgåvan


Download:

Tawtaronyu

Sìltsan ma tsmukan =) Om du behöver hjälp med översättandet så är det bara att säga till  ;D

Tanax

Version 1.1.3.0 är upplagd!
Ladda ner den nya versionen från första posten.

Tanax

Version 1.1.5.8 är upplagd!

Ateyo te Kellett

på sida 7: genitiv, bra förklaring. men borde det inte vara "oe-yä ikran-ä ontu" alltså bara "ä" istället för "yä" eftersom "ikran slutar på en konsonant. eller har jag fel?

och på sida 8: en förklaring för konjunktiv saknas.

Konjunktiv används för att uttrycka en önskan, känsla, möjlighet, dom(t.ex. att jag dömmer dej), åsikt, nödvändighet, eller åtgärder som ännu inte har inträffat.

annars är det underbart bra:D

Le'eylan

Helt underbart bra! :D
Precis vad jag behövde efter att ha läst massor med engelska guider
med svåra grammatikord...  ;)

Irayo!  :)
Krro krro pamrel seri fìtsengmì, alu oey pìlok leNa'vi
Sometimes writing here, on my Na'vi blog
=^● ⋏ ●^=

magic1935

S�lron`zem fick jag när jag testa den här generatorn http://rumandmonkey.com/widgets/toys/namegen/13151/ vad är �

Sіr. Ηaxalot

#7
Ett ä eller ett ì, men sidan är buggad och matar ut ISO-8859-1 utan att ange det, vilket producerar ett � eftersom att alla vettiga webbläsare kör UTF-8 by default.

Välkommen för övrigt!