gezellig hier chatten

Started by Ptxèrra, December 30, 2009, 06:01:46 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Tanhì Tireafya'o

Ik denk dat mijn neef heeft opgegeven om toch maar ook Na'vi te gaan leren. Misschien als ik hem het Nederlands compendium stuur dat-ie dan wat intresse gaat tonen. Hij wil wel, maar snapt niets :P

In de gangen op school groeten we wel (gebaren) met Eywa Ngahu (Our secret for the rest of the school  ;D)
Maandag zie ik 'm weer. Dan weten we of we nieuwe Nederlander erbij hebben  ;)

Son of The Eastern Sea Ikran Tribe

Pandora, is all our earth could have been

Shoep

Is hier iemand die Avatar in 3D, en normaal heeft gezien? Ik wil nog een keer naar zutphen om hem daar in 3D te zien, maar ik wil weten if 't ongeveer hetzelfde is, of echt een compleet andere Avatar ervaring?

Tanhì Tireafya'o

Ik zou het verschil niet weten. (BTW: 400e post!! YooHoo!) Maar goed, ik heb alleen de 3D gezien.
Ehm... wat ik nog verder wil zeggen:
Jullie hebben dus gehoord dat ik van 15:00-19:00 in McDonald's Lelystad was. Iets té goed. Hele dag rustig, 15:00: Ik begin; Gelijk komt een enorme groep binnen en staat het helemaal vol tot aan de deur. En het bleef maar komen en komen en komen. Ik zat uiteindelijk 5 bestellingen tegelijk te maken. Achteraf wilden mensen ook nog eens dat het werd ingepakt. Dus weer alles netjes inpakken. Dan wilden ze toch weer wel een Cola in plaats van Fanta terwijl ze eerder al cola hadden besteld. Grrrrrr.... Ik weet dat ik niet zo mag praten, maar goed. Bedankt voor jullie komst, (ten minste, mijn bedrijf bedankt jullie, mijn rug niet :P)

Verder gaat het wel weer goed, ik ben bijgekomen van de drukte. Heb even rond zitten kijken op het forum, weer wat grammatica van Na'vi doorgenomen. Morgen in Amersfoort. Komen jullie ook kijken naar mijn wedstrijd? :P

In iedergeval. Morgen weer leren voor die stomme toetsweek. Daarna verandert rooster en zit ik 4 dagen tot 16:00 (elke dag drie tussenuren achter elkaar :S) En één dag zelfs tot 17:00. Waaaaaaaah!!! HELP... Laat een virus in de computer van de roostermakers inbreken en mij een lekker goed rooster geven!! Waaah....

Son of The Eastern Sea Ikran Tribe

Pandora, is all our earth could have been

Shoep

Ha, 5e post :P

Maar goed, ik heb hem nu 3x normaal gezien, en wacht nogsteeds op 3D tot 't hele gezin, of vrienden tijd hebben :P
Maarja, Mc donalds, iemand uit m'n klas werkt daar, heb wel gehoord hoe het daar aantoe gaat. Moet ik blij zijn met mn Baantje bij de blokker zijn denk ik :P

leofox

Haha werk, dat had ik vroeger ook, ben nou vooral aan het studeren.

Ik heb Avatar niet 2D gezien, maar 3D was wel echt een vette ervaring. Het is heel mooi uitgewerkt, en werkt echt goed. Zorg wel dat je een bios vindt waar ze fatsoenlijke brilletjes etc hebben, ik heb klachten gehoord van mensen voor wie de ervaring door slechte brillen etc een stuk minder.
--
Txampayyä 'evenge

"Oel yereiom putxìngìt" (I'm eating pudding)

Shoep

De enigste in de buurt is Zutphen denk ik, en weet iemand of het ook uitmaakt waar je in de zaal zit, als je een 3D film kijkt? Ik hoor verhalen dat als je helemaal achterin zit, dat alles minder dichtbij komt, dan in het midden?

Tanhì Tireafya'o

Ligt aan welke 3D je gaat.

Normaal gesproken zou dit niet uit mogen maken. (Zolang je niet op een al te verre afstand gaat zitten. (Buiten ofzo))
Voor de IMAX 3D zou het niet uit mogen maken of je links of rechts gaat zitten.
De XpanD maakt links of recht in principe niet zo heel veel uit. In iedergeval: Vooraan moet je niet echt gaan zitten. (Ik weet niet hoe groot je bioscoop is) Maar achteraan links of rechts of midden maakt niet uit. In het midden is het aan te raden in het midden te gaan.
De anaglyphen draaien gelukkig niet.
De RealD heb ik geen info over.

Son of The Eastern Sea Ikran Tribe

Pandora, is all our earth could have been

Aztique

Ik heb hem ook niet in 2D gezien, 1 keer normaal 3D en tweede keer Imax 3D! Zeer mooi, brilletjes bij de pathe arena vielen zwaar tegen, van die goedkope plastic dingen, terwijl bij de pathe de munt ik toch echt wel comfortable cyclops achtige brilletjes kreeg! die van de arena stond de hele film lang op mijn voorhoofd, je neus werd anders helemaal afgekneld en ik ben al verkouden  :D

Atanä mungeyu

nu al 3 keer geweest, met het benodigde commentaar van al die mensjes hier...
was best wel grappig, de zaal waar we zouden kijken had een lekkage, en dus werden we verplaatst naar een zal waar eerst 2012 zou zijn, en 2012 werd geannuleerd XD
had ik even geluk dat we hem nog steeds konden zien XD
eywa ayngahu,
unilyu
I haz teh DVD yaaaayy xD


nederlandse pocket guide door mij en txura tirea.

Txura Tirea

Quote from: Shoep on January 16, 2010, 04:45:50 PM
De enigste in de buurt is Zutphen denk ik, en weet iemand of het ook uitmaakt waar je in de zaal zit, als je een 3D film kijkt? Ik hoor verhalen dat als je helemaal achterin zit, dat alles minder dichtbij komt, dan in het midden?

Ik woon toevallig in de buurt van Nijmegen en ik heb nu twee keer de 3D-versie in Ede gezien. Daar heb je het grootste niet-IMAX scherm van de Benelux en het is maar een half uurtje rijden.  Ik kan die zaal aanraden! :)
"There are many dangers on Pandora, and one of the subtlest is that you may come to love it too much." - Dr. Grace Augustine


Shoep

Nadeel is dat ik met de trein moet, want ik ben nog maar 16, en de bios in Ede is niet echt op loopafstand van het station.

Txura Tirea

Er rijden ook bussen tussen het station en de bioscoop, maar ik kan me voorstellen dat het een beetje te veel gedoe is.
"There are many dangers on Pandora, and one of the subtlest is that you may come to love it too much." - Dr. Grace Augustine


Shoep

Ik denk dat 'k hem gewoon maar in 3D kijk in zutphen, daarna kopo ik de Special edition nog wel op DVD, mijn PC kan 3D films / spellen draaien, en met surround system is het vast ongeveer hetzelfde als in een 3D bios

Txura Tirea

De PC kan de bios nooit vervangen vind ik, maar ik ga ook zeker voor de DVD/Blu-ray.  8)
"There are many dangers on Pandora, and one of the subtlest is that you may come to love it too much." - Dr. Grace Augustine


Shoep

Daar heb je wel gelijk in, 2012 is veel minder geweldig op m'n PC dan dat het in de Bioscoop was. Maar op de PC kan je hem teminste wel pauzeren om op details te letten, delen van de film overnieuw doen ect ect. Ook kies je zelf je pauzes uit :P

Tanhì Tireafya'o

Binnenkort verandert dat verschil enorm.. QHD (quad-HD) en 3D komt naar ons toe. Nu ook met HD-geluid. Zelfde apparatuur als in de bios, maar dan alleen kleinschaliger omdat wij geen enorme zaal hoeven te vullen? (Ik heb het gevoel alsof ik dit al eerder heb gezegd, misschien niet hier in dit topic maar wel op deze site :P)

Son of The Eastern Sea Ikran Tribe

Pandora, is all our earth could have been

leofox

Woensdag ga ik voor de tweede keer naar Avatar 3D, super cool :D
--
Txampayyä 'evenge

"Oel yereiom putxìngìt" (I'm eating pudding)

Txura Tirea

Mijn laatste keer is al 15 dagen geleden...hoop zo dat ik nog een keer de tijd heb om naar de bios te gaan.  :(
"There are many dangers on Pandora, and one of the subtlest is that you may come to love it too much." - Dr. Grace Augustine


Tanhì Tireafya'o

Woensdag ben ik vrij, wie wil er naar IMAX 3D (A'dam) of (XpanD) (Almere) of Utopolis (Lelystad)?

Son of The Eastern Sea Ikran Tribe

Pandora, is all our earth could have been

Ptxèrra

ik heb vandaag mijn eerste dag in het oceanium gehad......
en tja, ook daar heb je avatar fans, een van de eerste vragen die ik kreeg was: Heb je avatar gezien, en heb je zin om de zusterhaaien te voeren :p

ik begin na'vi te praten, en ze kijken elkaar aan, en zeggen: waarschijnlijk heeft die inderdaad avatar gezien, maar is dat dan ook echt een taal.

kijken of ik ze zover krijg om hier op het forum te komen,
(ook bevatten de computers allemaal bureaubladen van netiri :P,
maak er wel een foto van)

ik moet woensdag werken, dus kan ik niet komen.
Oel ayngati kameie i was there

remember power corrups, absolute power..... is a whole lot of fun.
Sheepies: They just eat grass until something kills them,  it might as well be you!!