gezellig hier chatten

Started by Ptxèrra, December 30, 2009, 06:01:46 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Na'rìngeyä Toruk

Twee redenen waarom ik apocalyps-voorspellingen haat.

1: Ze worden altijd uitgesteld en dus lijken de mensen die het roepen ontzettende skxawngs.
2: Die voorspellingen geven me een vet ongemakkelijk gevoel om naar te luisteren.

O ja, Kaltxì, Nederlandse aysmukan ;)

Eywa ngahu.
Spivaw oeti rutxe, ma oeyä eylan. Fi'u ke lìmu ta Eywa. Oeri uniltìranyuyä 'eveng lu, ulte oe layu 'awpo Eywayä.

Tanhì Tireafya'o

Yep. Je moet het ook niet geloven totdat het écht gebeurd. Je hoeft het ook niet te ontkennen. Maar wat ik wel overdreven vind: Meisje (16) (USA) pleegt zelfmoord omdat er een mogelijkheid is dat de deeltjesversneller in Europa over drie jaar zwarte gaten kan maken en de wereld opslurpt.

Waarom beëindig je je leven dan nóg eerder? Het zal vast aan mij liggen.. ::)

Son of The Eastern Sea Ikran Tribe

Pandora, is all our earth could have been

Txura Tirea

#142
Quote from: Tanhì Tireafya'o on January 22, 2010, 12:38:29 AM
Yep. Je moet het ook niet geloven totdat het écht gebeurd. Je hoeft het ook niet te ontkennen. Maar wat ik wel overdreven vind: Meisje (16) (USA) pleegt zelfmoord omdat er een mogelijkheid is dat de deeltjesversneller in Europa over drie jaar zwarte gaten kan maken en de wereld opslurpt.

Waarom beëindig je je leven dan nóg eerder? Het zal vast aan mij liggen.. ::)

*zucht*
Dit is dus NIET mogelijk... het gaat hier over fracties van atomen die op elkaar botsen, de zwarte gaten die hieruit kunnen ontstaan zijn zó minuscuul klein en bestaan maar een miljardste van een seconde door hawkingstraling, dat er onmogelijk een gevaar voor de aarde ontstaat.
"There are many dangers on Pandora, and one of the subtlest is that you may come to love it too much." - Dr. Grace Augustine


Brainiac

Quote from: Txura Tirea on January 22, 2010, 01:22:29 AM
Quote from: Tanhì Tireafya'o on January 22, 2010, 12:38:29 AM
Yep. Je moet het ook niet geloven totdat het écht gebeurd. Je hoeft het ook niet te ontkennen. Maar wat ik wel overdreven vind: Meisje (16) (USA) pleegt zelfmoord omdat er een mogelijkheid is dat de deeltjesversneller in Europa over drie jaar zwarte gaten kan maken en de wereld opslurpt.

Waarom beëindig je je leven dan nóg eerder? Het zal vast aan mij liggen.. ::)

*zucht*
Dit is dus NIET mogelijk... het gaat hier over fracties van atomen die op elkaar botsen, de zwarte gaten die hieruit kunnen onstaan zijn zó miniscuul klein en bestaan maar een miljardste van een seconde door hawkingstraling, dat er onmogelijk een gevaar voor de aarde ontstaat.
Dat niet alleen: anti-materie = niet gelijk aan de zwarte materie uit een zwart gat.
jeesh.
Speed is a ppoor sbubstitue fo accurancy

Check out my blogif my presence on this board isn't weird enough for you.

Shoep

Was het ook niet dat er zoiets in het jaar 2000 zou gebeuren? En we zijn er nogsteeds allemaal.

Ik denk tegen de tijd dat de aarde kapot gaat, we allemaal op Pandora wonen, of onszelf al hebben uitgeroeid in een nucleare oorlog.

Txura Tirea

Yes yes yes, ik heb weer kaartjes voor Avatar 3D morgen!  :D
Dit wordt mijn derde keer, valt nog mee toch?  :P
"There are many dangers on Pandora, and one of the subtlest is that you may come to love it too much." - Dr. Grace Augustine


Ptxèrra

Quote from: Shoep on January 22, 2010, 09:37:04 AM
Ik denk tegen de tijd dat de aarde kapot gaat, we allemaal op Pandora wonen, of onszelf al hebben uitgeroeid in een nucleare oorlog.

dat laatste lijkt me intresting.
grappig toch?

je scheint gelijk te evrdampen dus voelen doe je het niet, t is toch humaan.
Oel ayngati kameie i was there

remember power corrups, absolute power..... is a whole lot of fun.
Sheepies: They just eat grass until something kills them,  it might as well be you!!

Na'rìngeyä Toruk

Quote from: Txura Tirea on January 22, 2010, 01:34:52 PM
Yes yes yes, ik heb weer kaartjes voor Avatar 3D morgen!  :D
Dit wordt mijn derde keer, valt nog mee toch?  :P
Tweede keer is niet erg, derde keer is wel een verhoogde wenkbrauw waard ;)

Mijn ouders hebben, sinds mijn besluit om deze zaterdag 3D Avatar te kijken met vrienden, wat meer informatie bekeken en zij willen hem nu ook zien. Ik vertrouw erop dat dit garant staat voor een tweede keer :P. En morgen is het ook al weer de tweede keer voor een van mijn vrienden, maar hij is niet zo geïnteresseerd in de taal als ik. Ik heb een paar woordjes in zijn schrift voor Duits geschreven, voor de rest besteedt hij er geen aandacht aan :P.

Eywa ngahu.
Spivaw oeti rutxe, ma oeyä eylan. Fi'u ke lìmu ta Eywa. Oeri uniltìranyuyä 'eveng lu, ulte oe layu 'awpo Eywayä.

leofox

Quote from: Txura Tirea on January 22, 2010, 01:34:52 PM
Yes yes yes, ik heb weer kaartjes voor Avatar 3D morgen!  :D
Dit wordt mijn derde keer, valt nog mee toch?  :P
Ik heb m pas twee keer gezien maar een derde keer zou wel tof zijn :P
--
Txampayyä 'evenge

"Oel yereiom putxìngìt" (I'm eating pudding)

Tanhì Tireafya'o

Yay.. nog 4 posts tot dat ik een hunter ben.  :D

Maar goed, ehm.. ik zal de komende we(e)k(en) minder online zijn wegens drie boekentoetsen (Engels, Frans en Nederlands) waarvan ik allemaal de boeken nog moet lezen. Ik dacht, ik geef het even door, wel zo netjes  ;)

Son of The Eastern Sea Ikran Tribe

Pandora, is all our earth could have been

Na'rìngeyä Toruk

Eywa ngahu bij de toetsen :P Heb zelf ook nog een bak met huiswerk, dus kan maar beter beginnen.
Spivaw oeti rutxe, ma oeyä eylan. Fi'u ke lìmu ta Eywa. Oeri uniltìranyuyä 'eveng lu, ulte oe layu 'awpo Eywayä.

Shoep

Morgen voor de 4e keer naar Avatar in Zutphen, eerste keer in 3D

Tanhì Tireafya'o

Quote from: Shoep on January 23, 2010, 11:32:59 AM
Morgen voor de 4e keer naar Avatar in Zutphen, eerste keer in 3D
De 3D-versie is helemaal goed. Verschil is niet zo groot? maar de film trekt je meer erin omdat je het als gewoon beeld ziet. Echt goed dat je nu voor 3D gaat.  ;D

Son of The Eastern Sea Ikran Tribe

Pandora, is all our earth could have been

Tanhì Tireafya'o

Ik ben vandaag dus eindelijk echt begonnen met leren. En ik het het Nederlands compendium een beetje 'doorgelezen' (lees: geleerd). Daarin staat veel nog in 'moeilijke' woorden voor taalkunde. Ik zal kijken of ik een 'makkelijke' versie kan maken. Maar hier is mijn vraag:

Er staat van bijvoeglijke naamwoorden: letter: a
ngim-a kilvan

ngim = lang
lu = zijn/is/ben
kilvan = rivier

Kan ik dit ook schrijven als:
ngima kilvan ; of:
Kilvan a-ngim ; of:
Kilvan angim (deze denk ik niet :P)

En ook:
Kilvan lu ngim
(In iedergeval niet Kilvan lu a-ngim of Kilvan lu angim)

Son of The Eastern Sea Ikran Tribe

Pandora, is all our earth could have been

Txura Tirea

Quote from: Tanhì Tireafya'o on January 23, 2010, 03:27:55 PM
Ik ben vandaag dus eindelijk echt begonnen met leren. En ik het het Nederlands compendium een beetje 'doorgelezen' (lees: geleerd). Daarin staat veel nog in 'moeilijke' woorden voor taalkunde. Ik zal kijken of ik een 'makkelijke' versie kan maken.

Ik heb geprobeerd zo veel mogelijk woorden te gebruiken die ik zelf begreep, maar ik begrijp dat het niet duidelijk is voor iedereen. Als je ergens meer uitleg over wilt, dan moet je het maar vragen.  :)

Quote from: Tanhì Tireafya'o on January 23, 2010, 03:27:55 PMMaar hier is mijn vraag:

Er staat van bijvoeglijke naamwoorden: letter: a
ngim-a kilvan

ngim = lang
lu = zijn/is/ben
kilvan = rivier

Kan ik dit ook schrijven als:
ngima kilvan Ja, dit kan; of:
Kilvan a-ngim Ja, dit kan; of:
Kilvan angim (deze denk ik niet :P) Jawel, dat is toch precies hetzelfde? Het streepje in het woord staat er voor de duidelijkheid, die kan gewoon weggelaten worden.

En ook:
Kilvan lu ngim
(In iedergeval niet Kilvan lu a-ngim of Kilvan lu angim) Klopt helemaal! :)
"There are many dangers on Pandora, and one of the subtlest is that you may come to love it too much." - Dr. Grace Augustine


Txura Tirea

Ik kom net terug van mijn derde Avatar-bezoek. Niet te geloven dat deze film me alweer heeft weten te overdonderen, het waren weer 3 uur die zó voorbij waren! Ik heb dit keer meer gelet op de audio, zo was ik benieuwd hoe de liedjes van de score aansluiten op de film.
En ik heb dit keer natuurlijk aandacht besteed aan de taal, ik was blij al een paar simpele zinnetjes te begrijpen. Dit heeft me wel verder aangespoord om deze taal te leren.  :D
"There are many dangers on Pandora, and one of the subtlest is that you may come to love it too much." - Dr. Grace Augustine


Tanhì Tireafya'o

ok.
Goed om te weten dat het klopt. Ik dacht van Kilvan angim klopt niet omdat het voor mij een andere uitspraak lijkt. Maar goed om te weten dat dit mag :)

Ik ben dus verder gegaan met het leren en kwam het volgende tegen:
Pesu/tupe = wie?
Peyfa/fyape = hoe?
pehrr/krrpe = wanneer?
pelun/lumpe = waarom
peseng/tsengpe = waar?

Het heeft in Na'vi dus twee woorden, maar wanneer gebruik je welke? (Ik moet toegeven: Vandaag heb ik alleen het compendium geleerd morgen/volgende keer neem ik de pocket guide, die is uitgebreider)

Son of The Eastern Sea Ikran Tribe

Pandora, is all our earth could have been

Tanhì Tireafya'o

Ok.. ik begin nu echt even pissed-off te raken..

De afgelopen vijf dagen elke dag een karma punt weg. Ik wil weten waar dit door komt:

- Ik scheld niemand uit, ik pest niemand etc.
- Ik plaats bij introductions een welkomst melding (zoals een aantal anderen ook doen)
- Af en toe plaats ik een comment in het spam forum.

Ik stond op de +7 karma en nu nog maar op +2. Het zou leuk zijn om te weten waarom je gesmite wordt.

Ik zal de komende week maar even de comments in het spam forum laten vallen net zoals de comments in bij de introductions. Misschien dat dat helpt? Ik denk niet dat het ligt aan dat ik niemand uitscheld en niemand pest.

Son of The Eastern Sea Ikran Tribe

Pandora, is all our earth could have been

Brainiac

Quote from: Tanhì Tireafya'o on January 23, 2010, 05:44:15 PM
Ok.. ik begin nu echt even pissed-off te raken..

De afgelopen vijf dagen elke dag een karma punt weg. Ik wil weten waar dit door komt:

- Ik scheld niemand uit, ik pest niemand etc.
- Ik plaats bij introductions een welkomst melding (zoals een aantal anderen ook doen)
- Af en toe plaats ik een comment in het spam forum.

Ik stond op de +7 karma en nu nog maar op +2. Het zou leuk zijn om te weten waarom je gesmite wordt.

Ik zal de komende week maar even de comments in het spam forum laten vallen net zoals de comments in bij de introductions. Misschien dat dat helpt? Ik denk niet dat het ligt aan dat ik niemand uitscheld en niemand pest.
Er zitten wat lulletjes op het forum, die niets leukers weten dan charisma af te nemen.
Het is niet leuk, maar het gebeurt, en tot dusver kunnen we er niet veel aan doen. (Dat weet je zelf ook wel, denk ik, maar het blijft steken, nietwaar?)
Speed is a ppoor sbubstitue fo accurancy

Check out my blogif my presence on this board isn't weird enough for you.

Txep swirä

gisteren een avondje drinken in Breda met wat vrienden.
ik hoorde de gehele avond uitspraken die je in New Kids on the Block kon verwachten ;D
ik wist niet dat het zo populair was.
maar vandaag weer een beetje leren, misschien kan ik nog wat vrienden over halen om weer eens naar de film te gaan :)
btw, volgende maand komt ook echt een super briljante film uit, maar die is niet zo goed als avatar, dat is Zombieland.
echt super grappig ;D
"You not be here. Go back!"
Neytiri

I survived Black Mesa, I went trough City 17, I fought trough Rapture and escaped....
So what can possible go wrong on Pandora?

Stories:
The untold stories of the war on Pandora (written in Dutch)written in English