gezellig hier chatten

Started by Ptxèrra, December 30, 2009, 06:01:46 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Txura Tirea

Afbeeldingen kun je posten door de link tussen IMG tags te zetten. Dus [ + IMG + ] + link + [/ + IMG + ]. Maar dan alles aan elkaar.  ;D
"There are many dangers on Pandora, and one of the subtlest is that you may come to love it too much." - Dr. Grace Augustine


Tanhì Tireafya'o

Quote from: Txantslusam Skxawng on January 30, 2010, 04:49:55 AM
Over Tsahaylu gesproken.... Is het Tsahaylu met een a of Tsaheylu met een e ? Ik heb al verschillende posts gelezen maar ik het weet het nog niet ( of ik ben het vergeten )  :P
Tsaheylu is volgens de film zijn uitspraak geschreven als Tsaheylu. Maar in de release die Paul Frommer gaf, werd Tsaheylu als Tsahaylu geschreven. Vermoedelijk een typfoutje van mr. Frommer zelf. Daardoor schrijven sommige het volgens de uitspraak en sommige alleen zoals Paul het zelf heeft uitgebracht.

Ikzelf heb liever Tsaheylu, of er al een officiële uitspraak hierover is gedaan, weet ik niet.

Son of The Eastern Sea Ikran Tribe

Pandora, is all our earth could have been

Tanhì Tireafya'o

Hmm.. ik dacht: Ik moet toch echt eens een plaatje neerzetten. Hoge post-count en toch geen plaatje laat mensen vaak denken dat je nieuw bent. :P

*Afbeelding gemaakt ongeveer drie jaar (iets minder) geleden met Photoshop CS3, ik weet dat-ie beter kan*, maar dit was een van de weinige die ik had, die zou kunnen..

Son of The Eastern Sea Ikran Tribe

Pandora, is all our earth could have been

Lenay'ga

maakt toch niks uit of je nieuw bent of niet?

dit hele gebeuren hier is nog vrij nieuw dus het zal niet zo'n heel verschil maken

Txantslusam Skxawng

#224
Over nieuw gesproken, ik ben pas begonnen met Na'vi , ik ben mezelf Na'vi aan het leren en dat is best lastig! Ik kan tot nu toe alleen een gesprek beginnen en eindigen. Maar toen dacht ik: ''Ik ga me naar de Na'vi ni'aw gedeelte en ga ik gewoon een wat berichten vertalen met behulp van het woordenboek, dan weet wel na een tijdje veel meer woorden uit me hoofd!'' 30 minuten later had ik pas 50 woorden vertaald, met behulp van woordenboek vertaald, van die 50 woorden waren zater er 3 namen in en zo'n 4 woorden die ik wel wist. Die 50 woorden waren 3 bijna volgeschreven regels op dit forum. Ik dacht: ''Ik ga wel een andere keer verder, ik teminste al een begin.....soort van.''

Hier zijn een paar woordjes die ik ken ( meeste staan in de zinnen ) : Txantslusam ( wijs, veel wetende ) Skxawng ( eikel ) Omatikaya ( Blue Flute Clan, wist ff nederlandse vertaling niet meer ) olo' ( clan ) olo'eyktan ( clan leider ) Ikran ( Banshee ( auto uit GTA IV :P )

Dit zijn de zinnen die ik kan ( schrijven, uitspraak ben ik niet zeker van )
Kaltxì, oel ngatie kameie.
Kaltxì, ngaru lu fpom srak ulte oe nume Na'vi lì'fya ! ( Of is in deze zin   lì'fya   overbodig ? )
Kìyevame!
Beoordeel zelf maar!

Ik ga weer ff met de Neytiri ( bot ) verder praten en oefenen. ( ik gebruik een woordenboek voor degene die het willen weten )
WirelessTsaheylu=Bluetooth
Inventor of the word NARF


Skxawng-Eyktan

li'fya kan volgens mij wel weg maar ik denk dat je dan niNa'vi moet gebruiken ???

ik weet het niet zeker

Txantslusam Skxawng

Quote from: Skxawng-Eyktan on January 31, 2010, 05:27:04 AM
li'fya kan volgens mij wel weg maar ik denk dat je dan niNa'vi moet gebruiken ???

ik weet het niet zeker
Je hebt gelijk Na'vi is nìNa'vi in ja, uhmm Na'vi ( die zin klinkt een beetje raar )
WirelessTsaheylu=Bluetooth
Inventor of the word NARF


Txantslusam Skxawng

Ik heb een Na'vi - Engels translator gevonden en een Engels - Na'vi translator gevonden bij You're projects / other recourses      dus het vertalen gaat iets sneller  :P
WirelessTsaheylu=Bluetooth
Inventor of the word NARF


Txep swirä

ik kan mezelf voor anderen nog niet echt nuttig maken voor de taal of vertalen, helaas.
daarom wilde ik mezelf op een andere manier meer betrekken met de wereld Pandora.
daarom ga ik een klein verhaaltje schrijven.
het verhaal telt nu 2 hoofstukken (elk 1,5 a4-tje) en ik heb nog ideeën voor een 3de hoofdstuk.

we volgen een jager, die wordt verstoord door een patrouille Skywalkers en besluit hun het leven zuur te maken ;D
later vandaag ga ik het verhaal wel in een nieuwe topic zetten.

maar ik heb een probleem....
ik kan niet echt een goede naam verzinnen voor de hoofdpersoon.
weten jullie wat?
en als jullie het een goed verhaal vinden, dan vertaal ik het naar het Engels... dan kunnen onze niet-NL-pratende-mede-forumbezoekers het ook lezen.

edit... 1 karma :o ;D gaaf thanks ;)
"You not be here. Go back!"
Neytiri

I survived Black Mesa, I went trough City 17, I fought trough Rapture and escaped....
So what can possible go wrong on Pandora?

Stories:
The untold stories of the war on Pandora (written in Dutch)written in English

Atanä mungeyu

naam voor hoofdpersoon he?
nou jake zou ik niet proberen XD
zelf hou ik van de naam james maar lijkt waarschijnlijk teveel op jake dus...
ik heb zelf altijd een dilemma met namen verzinnen XD...
eywa ayngahu,
unilyu
I haz teh DVD yaaaayy xD


nederlandse pocket guide door mij en txura tirea.

Skxawng-Eyktan

inderdaad,namen verzinnen is altijd lastig wat dacht je van persoon1 en pesoon2 LOL

Txep swirä

nou ja, ik heb 4 personen bij de Skywalkers die een naam hebben.
hoofdpersoon 1, John, die volg ik ook
persoon 2, Will, een vriend
Persoon 3, Peterson, ook een vriend
persoon 4, Sergeant, omdat het kan.

maar nu nog een naam voor de Na'vi jager, en die weet ik niet
"You not be here. Go back!"
Neytiri

I survived Black Mesa, I went trough City 17, I fought trough Rapture and escaped....
So what can possible go wrong on Pandora?

Stories:
The untold stories of the war on Pandora (written in Dutch)written in English

Txura Tirea

Quote from: Txantslusam Skxawng on January 31, 2010, 05:16:49 AM
Dit zijn de zinnen die ik kan ( schrijven, uitspraak ben ik niet zeker van )
Kaltxì, oel ngatie kameie.
Kaltxì, ngaru lu fpom srak ulte oe nume Na'vi lì'fya ! ( Of is in deze zin   lì'fya   overbodig ? )
Kìyevame!
Beoordeel zelf maar!

Die tweede zin weet ik niet, maar de eerste heeft een klein foutje: Kaltxì, oel ngati kameie.

Ik ben benieuwd naar dat verhaal van jou, Txep-swirä!  :D Je zou de namen uit Project 880 kunnen pakken: Josh (werd Jake) en Zuleika (werd Neytiri).  ;D
"There are many dangers on Pandora, and one of the subtlest is that you may come to love it too much." - Dr. Grace Augustine


Skxawng-Eyktan

of Sylwanin de zus van Neytiri 8)

ihnamere

Quote from: Txantslusam Skxawng on January 31, 2010, 05:16:49 AM
Ik ga weer ff met de Neytiri ( bot ) verder praten en oefenen. ( ik gebruik een woordenboek voor degene die het willen weten )

hoe doe je dat dan?
of hoe kom je daar, waarmee?
wil ook XD

Skxawng-Eyktan


Txep swirä

ohh.. ik was vandaag naar de stad geweest (koopzondag) samen met een vriend van me.
hij liet me (voor mij) een redelijk onbekend games winkeltje zien.
toen we er naar binnen liepen zag ik een grote Avatar reclame doos staan.
binnen vroeg ik aan de eigenaar of hij een collector edition van het spel had... had ie dus niet.(bestaat die eigenlijk wel?)
toen vroeg ie: "heb je interesse in die doos? want ik ga hem wegdoen, je mag hem zo meepakken"
ik: "oke, maar wil je er een zakje om heen doen?"
en nu staat ie bij mij thuis 8)

maten zijn:
hoogte: 50cm
breedte: +37 cm
dikte: minimaal 10cm

ik voelde me toen zo gelukkig toen ik naar buiten liep ;D
"You not be here. Go back!"
Neytiri

I survived Black Mesa, I went trough City 17, I fought trough Rapture and escaped....
So what can possible go wrong on Pandora?

Stories:
The untold stories of the war on Pandora (written in Dutch)written in English

Txura Tirea

Erg mooi, die zou ik ook wel willen!  ;D
"There are many dangers on Pandora, and one of the subtlest is that you may come to love it too much." - Dr. Grace Augustine


Skxawng-Eyktan

awesome reclame ding en ja er is een special edition van de game,die heb ik tot nu toe voor de xbox en wii gezien

Txantslusam Skxawng

#239
Quote from: Txep-swirä on January 31, 2010, 07:27:52 AM
maar ik heb een probleem....
ik kan niet echt een goede naam verzinnen voor de hoofdpersoon.
weten jullie wat?
en als jullie het een goed verhaal vinden, dan vertaal ik het naar het Engels... dan kunnen onze niet-NL-pratende-mede-forumbezoekers het ook lezen.

edit... 1 karma :o ;D gaaf thanks ;)
Deze namen stonden in het woordenboek op learnnavi.org : Amhul , Änsìt , Ralu . Hier is eentje van mij : Skxawng . Misschien moet je je hoofdpersoon een naam geven wat iets met zijn ouders ( als hij die heeft ) of met zijn verleden heeft te maken!
P.S. : Ben vandaag nog uitgegleden met de fiets nadat ik naar huis fietste toen ik Avatar voor de 3de keer zag ( met 25 km per uur door de bocht ( waar ijs lag ) Een schaafwond van ongeveer 7,5 cm maar het prikte heel erg, ik heb er trouwens nog steeds last van.   :'( :(           Edit: jeeeh! 1 karma erbij, ik voel me al beter !
WirelessTsaheylu=Bluetooth
Inventor of the word NARF