gezellig hier chatten

Started by Ptxèrra, December 30, 2009, 06:01:46 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Puvomun

Quote from: Txantslusam Skxawng on February 11, 2013, 03:49:47 PM
Paus afgetreden en SBS6 bij carnaval! Het kan niet gekker worden.... Laat carnaval maar aan de carnavalisten over ;)

Kan het niet gekker? Wat zou je van een zwarte vrouw als paus vinden? :D
(Van mij mag dat hele pausen-gedoe afgeschaft worden trouwens.)
Krr a lì'fya lam sraw, may' frivìp utralit.

Ngopyu ayvurä.

Txantslusam Skxawng

Aantal dagen geen berichten: 10 0


Hallo iedereen! Eindelijk de TTT gepland, 7 maart!
WirelessTsaheylu=Bluetooth
Inventor of the word NARF


Puvomun

Quote from: Txantslusam Skxawng on February 22, 2013, 12:04:40 PM
Aantal dagen geen berichten: 10 0
Goed zo! Success met de TTT (huh?)

Ik ben gisteren naar een concert van Abney Park geweest, in Eindhoven. GEWELDIG. :D
Krr a lì'fya lam sraw, may' frivìp utralit.

Ngopyu ayvurä.

Txantslusam Skxawng

Ik zat vanaf zondag even een paar dagen zonder internet, maar nu hebben we weer internet. Alles-in-een van Ziggo.



En TTT=tussentijdsetoets , een toets voor autorijden(praktijk). Hiervoor kun je niet slagen of zakken, het is bedoeld om kijken hoe je ervoor staat of je ergens mee moet oefenen en of je klaar bent voor het echte rij-examen.
WirelessTsaheylu=Bluetooth
Inventor of the word NARF


Puvomun

Quote from: Txantslusam Skxawng on February 26, 2013, 11:20:17 AM
En TTT=tussentijdsetoets , een toets voor autorijden(praktijk). Hiervoor kun je niet slagen of zakken, het is bedoeld om kijken hoe je ervoor staat of je ergens mee moet oefenen en of je klaar bent voor het echte rij-examen.
Ahhhhh! Dank je. Ik heb mijn rijbewijs van voor dit soort nieuwigheden. ;)

Vandaag gehoord dat mijn huidige opdracht eind april stopt, dus is mijn baas weer wat nieuws aan het zoeken voor me.
Krr a lì'fya lam sraw, may' frivìp utralit.

Ngopyu ayvurä.

eejmensenikbenhet

Tijd om weer eens wat te posten. Niet?
Even bijkomen van een ander forum waar ik Weerwolven van Wakkerdam speel. Het is de bedoeling dat je tussen de nachten (daar zitten drie dagen tussen) verhaaltjes schrijft over je personage, wat deze allemaal doet et cetera. Nu zitten er spelers bij die net als ik dat heel erg leuk vinden en de minimumgrens van 200 woorden ruim overschrijven (mijn vorige verhaaltje was ongeveer 1700 woorden en ik heb er voor de komende nacht nog twee gepland), maar er zijn ook spelers die de grens net overschrijden en dan ook nog eens weinig tot geen enkele interpunctie gebruiken.


Ik kan best begrijpen dat er mensen zijn die veel moeite hebben met taal en ik heb ook veel respect voor het feit dat deze mensen gewoon met het spel meedoen en hun best ervoor doen. Waar ik dan weer niet tegen kan zijn de mensen die zich openlijk gaan ergeren aan deze posts, ze zetten dan in het 'reactietopic' dat de schrijvers wel dyslectisch moeten zijn en kleuter dit en kleuter zo.

Na een ferme discussie hebben de spelleiders besloten de irritante kwallen uit het spel te verwijderen. Nu zijn de 'schrijvers' veruit in de minderheid dus we hebben maar besloten de spelers die ik hierboven gequote heb te helpen met o.a. hun opmaak. Ik moest het even kwijt. ;)


Puvomun

Tja, Nederlands is best moeilijk voor veel mensen. En dan nog eens fatsoenlijke stukjes schrijven - dat is ook niet voor iedereen weggelegd.
Ik vind dat het mooi opgelost is. Kwallen en kankeraars hebben in een spel niks te zoeken, opbouwende kritiek levert veel meer op.

Ik heb een beetje een probleem met een van de katten. Grim (zij) is Obsi (hij) aan het onderdrukken, lijkt het. Hij sliep al zowat een week bij me op bed. Zij durfde niet. Nu durft ze wel en mag hij niet meer op het bed komen. Dat klopt niet... ik heb het asiel om tips gevraagd, ik hoop dat ze vlug reageren, want dit is niet leuk voor Obsi.
Krr a lì'fya lam sraw, may' frivìp utralit.

Ngopyu ayvurä.

eejmensenikbenhet

Quote from: Puvomun on March 19, 2013, 05:23:35 AM
Ik heb een beetje een probleem met een van de katten. Grim (zij) is Obsi (hij) aan het onderdrukken, lijkt het. Hij sliep al zowat een week bij me op bed. Zij durfde niet. Nu durft ze wel en mag hij niet meer op het bed komen. Dat klopt niet... ik heb het asiel om tips gevraagd, ik hoop dat ze vlug reageren, want dit is niet leuk voor Obsi.
Ik heb niet echt verstand van katten, maar het zijn territoriale dieren en het zou best kunnen dat Grim jouw bed tot haar territorium bestempeld heeft. (Natuurlijk had je dit zelf ook al lang bedacht, maar verder dan dat kom ik niet.) Ik hoop dat het asiel nog gereageerd heeft?

Drie weken voor niets gestresst over mijn Nederlands mondeling. Drie keer knipperen met mijn ogen en het was voorbij. ???
Nu een hele week vrij om bij te komen van de zware PTA week (de laatste toetsen voor het examen dus de helft van mijn punt op de eindlijst ligt vast).

Vandaag heerlijk zitten arrangeren achter de computer. Nog 11 maten en dan is het arrangement af, in de bijlage een voorbeeld dat de computer voor mij heel snel opgenomen heeft vanuit het muziekprogramma, herkennen jullie de muziek?

Txantslusam Skxawng

#3508
Ik heb vandaag 2 uur bezig geweest met een probleem in Eagle en ik zit er nog steeds mee. Kan maar maximaal 5 'jumpers' gebruiken, liefste maximaal 3....

Echt saai werk, het printplaatje maken is leuk, maar de schematic en de board is echt saai werk.


En ja katten, die van ons, Douwe, heeft om de twee weken een ander plek, dan op mijn, in de kast, op de kast, beneden op de bank, hondenmand, stoelen, enzovoort.
WirelessTsaheylu=Bluetooth
Inventor of the word NARF


Puvomun

Quote from: eejmensenikbenhet on March 26, 2013, 03:37:55 PM
Quote from: Puvomun on March 19, 2013, 05:23:35 AM
Ik heb een beetje een probleem met een van de katten. Grim (zij) is Obsi (hij) aan het onderdrukken, lijkt het. Hij sliep al zowat een week bij me op bed. Zij durfde niet. Nu durft ze wel en mag hij niet meer op het bed komen. Dat klopt niet... ik heb het asiel om tips gevraagd, ik hoop dat ze vlug reageren, want dit is niet leuk voor Obsi.
Ik heb niet echt verstand van katten, maar het zijn territoriale dieren en het zou best kunnen dat Grim jouw bed tot haar territorium bestempeld heeft. (Natuurlijk had je dit zelf ook al lang bedacht, maar verder dan dat kom ik niet.) Ik hoop dat het asiel nog gereageerd heeft?

Ze hebben gereageerd, en gelukkig heeft het zichzelf allemaal geregeld. Ze hebben allebei wat neigingen om de baas te spelen, om de beurt. Is allemaal in orde nu. :)

QuoteDrie weken voor niets gestresst over mijn Nederlands mondeling. Drie keer knipperen met mijn ogen en het was voorbij. ???
Nu een hele week vrij om bij te komen van de zware PTA week (de laatste toetsen voor het examen dus de helft van mijn punt op de eindlijst ligt vast).

Vandaag heerlijk zitten arrangeren achter de computer. Nog 11 maten en dan is het arrangement af, in de bijlage een voorbeeld dat de computer voor mij heel snel opgenomen heeft vanuit het muziekprogramma, herkennen jullie de muziek?
ik zit te luisteren maar ik herken het niet...
Krr a lì'fya lam sraw, may' frivìp utralit.

Ngopyu ayvurä.

Txantslusam Skxawng

Rijlessen gaan goed.... eigenlijk had ik al lang mijn rijbewijs kunnen hebben...

Eerst lang gedaan over de theorie en nu vanwege de sneeuw tijdens de winter zijn meerdere rij-examens afgeslaagd en moeten nu eerst worden ingehaald voordat ik kan worden ingepland.

Ik kan nu worden ingepland, maar dat wordt op z'n vroegst ergens in eind mei, begin juni. Heb dus samen met rij-instructeur afgesproken om het 'risico' te nemen om het CBR in de gaten te houden of er nog extra examens worden ingepland, zoja, kan ik eerder op rij-examen.


Het CBR... die heeft monopolie, er is geen andere concurrent voor rijexamens...
WirelessTsaheylu=Bluetooth
Inventor of the word NARF


Puvomun

Quote from: Txantslusam Skxawng on March 29, 2013, 07:47:16 AM
Het CBR... die heeft monopolie, er is geen andere concurrent voor rijexamens...
Daarom heet het ook CENTRAAL bureau rijvaardigheidsbewijzen. Als er meer waren zou het een decentraal bureau zijn. ;)

Wel balen dat je hier last van hebt, zonde van de tijd en het geld. Sterkte!
Krr a lì'fya lam sraw, may' frivìp utralit.

Ngopyu ayvurä.

Txantslusam Skxawng

Om 10.00 gaat het beginnen, de Swentibold mars! 40km lopen dit ipv 80km.

Mijn schatting is dat ik rond 19.00 de Swentibold mars heb voltooid ( inclusief pauzes ).
WirelessTsaheylu=Bluetooth
Inventor of the word NARF


Puvomun

Veel plezier. Sterkte. Alles wat van toepassing is. 40km is een aardige wandeling gelukkig is het weer niet slecht. :)
Krr a lì'fya lam sraw, may' frivìp utralit.

Ngopyu ayvurä.

eejmensenikbenhet

Quote from: Txantslusam Skxawng on March 30, 2013, 03:12:40 AM
Om 10.00 gaat het beginnen, de Swentibold mars! 40km lopen dit ipv 80km.

Mijn schatting is dat ik rond 19.00 de Swentibold mars heb voltooid ( inclusief pauzes ).
Hoe laat kwam je binnen? Wij waren om 19:11 in de sporthal.
Was moeilijker dan gedacht, maar het lastigste gedeelte was opstaan vanmorgen. ;D

Een vrolijk pasen allemaal! Vanmorgen eitjes getikt?

Puvomun

Quote from: eejmensenikbenhet on March 31, 2013, 05:32:40 AM
Een vrolijk pasen allemaal! Vanmorgen eitjes getikt?
Nee.

Maar toch gefeliciteerd met de wederopstanding! En het uitlopen van die mars.
:)
Krr a lì'fya lam sraw, may' frivìp utralit.

Ngopyu ayvurä.

Txantslusam Skxawng

Quote from: eejmensenikbenhet on March 31, 2013, 05:32:40 AM
Quote from: Txantslusam Skxawng on March 30, 2013, 03:12:40 AM
Om 10.00 gaat het beginnen, de Swentibold mars! 40km lopen dit ipv 80km.

Mijn schatting is dat ik rond 19.00 de Swentibold mars heb voltooid ( inclusief pauzes ).
Hoe laat kwam je binnen? Wij waren om 19:11 in de sporthal.
Was moeilijker dan gedacht, maar het lastigste gedeelte was opstaan vanmorgen. ;D

Een vrolijk pasen allemaal! Vanmorgen eitjes getikt?

Volgens mij 19:05, toen ik op me horloge keek. Alleen voor Kennedymars werd de tijd bijgehouden.

En maar 1 blaar! Maar wel gevoelige voeten. De laatste 5km mank lopen, liep net Sittard en toen voelde ik onder mijn rechtervoet ineens pijn in mijn voet. Ik dacht een spiertje verrekt/kramp, die op de zij van me rechtervoet moeten lopen de laatste 5km.

Ben ook trots op me zus, ze 75km gelopen van de 80km, ongetraind!
WirelessTsaheylu=Bluetooth
Inventor of the word NARF


eejmensenikbenhet

Quote from: Txantslusam Skxawng on March 31, 2013, 03:40:45 PM
Quote from: eejmensenikbenhet on March 31, 2013, 05:32:40 AM
Quote from: Txantslusam Skxawng on March 30, 2013, 03:12:40 AM
...
...
Volgens mij 19:05, toen ik op me horloge keek. Alleen voor Kennedymars werd de tijd bijgehouden.

En maar 1 blaar! Maar wel gevoelige voeten. De laatste 5km mank lopen, liep net Sittard en toen voelde ik onder mijn rechtervoet ineens pijn in mijn voet. Ik dacht een spiertje verrekt/kramp, die op de zij van me rechtervoet moeten lopen de laatste 5km.

Ben ook trots op me zus, ze 75km gelopen van de 80km, ongetraind!
Dan hebben we elkaar net gemist waarschijnlijk. Maar één? Ik had links een grote en eentje die niet van mijn kleine teen te onderscheiden was en links een op mijn hak en heel irritant tussen mijn teen en de voet in. Mijn ouders bleven maar zeggen: "Ik zei het toch, je had wandelschoenen aan moeten doen." Wat bij mij rond Roosteren/Dieteren pijn begon te doen was de spier onder mijn knie waardoor ik dus niet gisteren maar vooral vandaag als een kreupele rond moet lopen.

Wauw! Daar mag je zeker trots op zijn, ik heb na gisteren sowieso nog meer respect gekregen voor de mensen die de 80 km lopen en hun uiterste geven, maakt niet uit of ze hem ook uitlopen.

Txantslusam Skxawng

Dit is voor mij de 4de keer dat ik meedoe, 3x de kennedymars en dit jaar voor het eerst de swentiboldmars gedaan en gehaald, nu nog de kennedymars uitlopen
WirelessTsaheylu=Bluetooth
Inventor of the word NARF


eejmensenikbenhet

Zo, mijn aanmelding voor Biomedische Wetenschappen is bijna voltooid, nu wachten op wat gegevens uit Maastricht...