gezellig hier chatten

Started by Ptxèrra, December 30, 2009, 06:01:46 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Txantslusam Skxawng

Quote from: eejmensenikbenhet on April 04, 2013, 09:58:16 AM
Zo, mijn aanmelding voor Biomedische Wetenschappen is bijna voltooid, nu wachten op wat gegevens uit Maastricht...
Zo he, doe maar moeilijke opleiding!

Wat houdt Biomedische Wetenschappen eigenlijk in?
WirelessTsaheylu=Bluetooth
Inventor of the word NARF


Puvomun

Quote from: Txantslusam Skxawng on April 04, 2013, 10:57:11 AM
Quote from: eejmensenikbenhet on April 04, 2013, 09:58:16 AM
Zo, mijn aanmelding voor Biomedische Wetenschappen is bijna voltooid, nu wachten op wat gegevens uit Maastricht...
Zo he, doe maar moeilijke opleiding!

Wat houdt Biomedische Wetenschappen eigenlijk in?

omedische Wetenschappen

Het menselijk lichaam is fascinerend. Welke factoren beïnvloeden de groei van spierweefsel? Wanneer wordt sporten ongezond? Hoewel we al veel weten, valt er nog zo veel te ontdekken.
De bacheloropleiding Biomedische Wetenschappen onderzoekt hoe het menselijk lichaam functioneert in het dagelijks leven, bij ziekte, tijdens veroudering en bij het leveren van bijzondere prestaties. Ook de invloed van diverse omgevingsfactoren zoals voeding en milieu op de gezondheid komt aan bod.

Genen, cellen, organen en weefsels  bestuderen
Cellen zijn eigenlijk razend ingewikkelde chemische fabriekjes die van binnenuit worden bestuurd door een complex stuurprogramma: de genetische code. De biomedische wetenschapper wil deze code begrijpen. Wat is leven werkelijk en hoe functioneren organismen op het meest fundamentele niveau? De biologische processen die aan dit functioneren ten grondslag liggen worden bestudeerd op alle niveaus: dat van moleculen, van cellen en weefsels, van organen en van het hele lichaam.

http://www.maastrichtuniversity.nl/web/Faculteiten/FHML/Doelgroep/AankomendeStudenten/Bacheloropleidingen/Opleidingen/BiomedischeWetenschappen.htm
Krr a lì'fya lam sraw, may' frivìp utralit.

Ngopyu ayvurä.

Txantslusam Skxawng

Stroom uitval in Born ! Achja, dan maar eens optijd gaan slapen :p

Ik dacht als elektromonteur los ik dat ff op in de meterkast, maar toen zag ik dat de hele straat geen stroom heeft en toen op WhatsApp dat meerdere mensen geen stroom hebben
WirelessTsaheylu=Bluetooth
Inventor of the word NARF


Puvomun

Quote from: Txantslusam Skxawng on April 04, 2013, 04:37:45 PM
Stroom uitval in Born ! Achja, dan maar eens optijd gaan slapen :p

Ik dacht als elektromonteur los ik dat ff op in de meterkast, maar toen zag ik dat de hele straat geen stroom heeft en toen op WhatsApp dat meerdere mensen geen stroom hebben
*grinnik* Sommige meterkasten zijn te ver weg...
Krr a lì'fya lam sraw, may' frivìp utralit.

Ngopyu ayvurä.

Txantslusam Skxawng

Haha

Rond 2 uur 's ochtends was er weer stroom, want toen werd ik wakker van de lampen die aan waren.
WirelessTsaheylu=Bluetooth
Inventor of the word NARF


Puvomun

LOL! Die verrassing heb ik ook eens meegemaakt. Je staat er gewoon niet bij stil.
Krr a lì'fya lam sraw, may' frivìp utralit.

Ngopyu ayvurä.

Txantslusam Skxawng

Vooral omdat ik al een stekkerdoos op me kamer had uitgezet :P Ochja, gewoon weer lampje uitgezet en weer gaan slapen. Gelukkig had ik niks aan staan van muziek ofzo, dus rustig 'ontwaakt' door het licht.
WirelessTsaheylu=Bluetooth
Inventor of the word NARF


Txantslusam Skxawng

Jahoor, we hebben een nieuwe koning!
WirelessTsaheylu=Bluetooth
Inventor of the word NARF


Puvomun

Krr a lì'fya lam sraw, may' frivìp utralit.

Ngopyu ayvurä.

eejmensenikbenhet

Eyktan rivey txankrr!
De abdicatie en beëdiging gevolgd op televisie en tussendoor muziek gemaakt en naar bands op een festival geluisterd.
Nu een beetje uitrusten, gisteravond heb ik niet veel geslapen... :P

tarnioang

Kxaltì ma frapo!

Na lang we geweest te zijn van het forum ben ik eindelijk terug!
Ik was verrast te zien dat er een nederlands form is bijgekomen :)
Al behoorlijk wat gebabbel hier   :P

Even voorstellen ik heet Tarnioang ofwel Brent :)
mijn oude accountnaam was sngä'iyu, maar ik vond dat niet toepasselijk meer.
TOCH zal in mijn Na'vi een beetje moeten bijschaven... een beetje roestig na zolang niet meer gebruikt te hebben.
Maar ik ben er zeker van dat jullie mij daarbij zullen bijstaan ?  :-\

eejmensenikbenhet

Zola'u nìprrte' nìmun ma Tarnioang!
Het babbelen in dit topic is helaas nogal sporadisch, maar ik hoop dat we de tijd waarin we niet babbelen besteden aan het leven (en het leren van lora lì'fya leNa'vi natuurlijk ;)).

Wel leuk dat je een woord kiest dat nog niet zo heel lang bekend is. (We kennen het pas 6 dagen :D).

tarnioang

Laat me mezelf eerst even verbeteren! het is Kaltxì ipv Kxaltì...

Ik zou graag Ni Na'vi antwoorden, maar mijn ondermaatse kennis laat me dat niet toe :'(
maar daar komt snel verandering in!

Welk woord bedoel je juist(het woord dat je nu 7 dagen kent)?

En liefst zou ik de tijd dat ik niet op dit forum zit besteden aan het studeren van Chemie en andere vakken, maar toch liefst Chemie!
Ik zit nu in 5TechniekWetenschappen, normaal 6de :p (blijven bissen door wiskunde).

eejmensenikbenhet

Quote from: tarnioang on May 02, 2013, 11:53:27 AM
Laat me mezelf eerst even verbeteren! het is Kaltxì ipv Kxaltì...

Ik zou graag nìNa'vi antwoorden, maar mijn ondermaatse kennis laat me dat niet toe :'(
maar daar komt snel verandering in!

Welk woord bedoel je juist(het woord dat je nu 7 dagen kent)?

En liefst zou ik de tijd dat ik niet op dit forum zit besteden aan het studeren van Chemie en andere vakken, maar toch liefst Chemie!
Ik zit nu in 5TechniekWetenschappen, normaal 6de :p (blijven bissen door wiskunde).
Kan gebeuren, het was me nog niet eens opgevalen. :P
Ik bedoelde het woord tarnioang, dat heeft Karyu Pawl pas op 25 april bekend gemaakt dus het bestaat pas 7 dagen. ;)
Ja, studie is voor mij nu ook even belangrijker, maar in de vakantie studeer ik liever Na'vi.

tarnioang

haha ok zo :p

momenteel gebruik ik mijn vrije tijd om met kno3 te spelen:
rookbommen, R-candy, etc

nog wel cool egenlijk :)

Txantslusam Skxawng

Vorige week volgens mij, gezellig avond TV met me ouders en me zus, X Factor op RTL4, programma is zo slecht geworden dat het grappig... Zangtalenten zijn er nog steeds... Maar dan heb je ook dit:

X-Factor NL Auditie Neytiri/Sebastiaan
WirelessTsaheylu=Bluetooth
Inventor of the word NARF


Puvomun

Quote from: Txantslusam Skxawng on May 14, 2013, 07:27:07 AM
Vorige week volgens mij, gezellig avond TV met me ouders en me zus, X Factor op RTL4, programma is zo slecht geworden dat het grappig... Zangtalenten zijn er nog steeds... Maar dan heb je ook dit:

X-Factor NL Auditie Neytiri/Sebastiaan

Lieve help, wat een ellende!
Krr a lì'fya lam sraw, may' frivìp utralit.

Ngopyu ayvurä.

Txantslusam Skxawng

Quote from: Puvomun on May 14, 2013, 09:27:13 AM
Quote from: Txantslusam Skxawng on May 14, 2013, 07:27:07 AM
Vorige week volgens mij, gezellig avond TV met me ouders en me zus, X Factor op RTL4, programma is zo slecht geworden dat het grappig... Zangtalenten zijn er nog steeds... Maar dan heb je ook dit:

X-Factor NL Auditie Neytiri/Sebastiaan

Lieve help, wat een ellende!
Dat dacht ik dus ook!
WirelessTsaheylu=Bluetooth
Inventor of the word NARF


Puvomun

Quote from: Txantslusam Skxawng on May 14, 2013, 10:39:22 AM
Quote from: Puvomun on May 14, 2013, 09:27:13 AM
Lieve help, wat een ellende!
Dat dacht ik dus ook!
Ik heb het niet eens helemaal af kunnen kijken. Mijn brein weigert zoiets gewoon aan te nemen. Dat zo'n gup de naam van Neytiri door het verbale slijk durft te halen... We zouden hem op moeten zoeken en hem dat heel effe afleren. GRRRRR.
Krr a lì'fya lam sraw, may' frivìp utralit.

Ngopyu ayvurä.

Txantslusam Skxawng

Gisteren Eurovisie Songfestival aan het kijken, waren ze landen aan het opnoemen die naar de finale gaan... Ik dacht, we zijn weer niet door en dan als laatste land door naar de finale van de eerste kwalificatie ronde! Laatste van de 8 of 9 landen die door gaan.
WirelessTsaheylu=Bluetooth
Inventor of the word NARF