gezellig hier chatten

Started by Ptxèrra, December 30, 2009, 06:01:46 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ftxavanga unilyu atxen

Hallo Nederlanders

Gezellig dat jullie hier ook zijn !
Het is voor mij echt al een hele lange tijd geleden dat ik hier ben geweest , zo lang zelfs dat ik de taal weer opnieuw onder de knie moet gaan krijgen ( oeps !)

Hoe is het met jullie ?

:)
i see you ....Eywah ngahu...

Wllìm

Kaltxì! Oel ngati kameie nìteng! :D

Welkom terug! Ik ben pas vorig jaar op dit forum terechtgekomen, dus we kennen elkaar nog niet, geloof ik :)

(Goh, ik voel me hier een beetje als een nieuwkomer op een feestje waar iedereen elkaar al kent :P)

Ftxavanga unilyu atxen

Quote from: Wllìm on April 10, 2015, 04:53:13 PM
Kaltxì! Oel ngati kameie nìteng! :D

Welkom terug! Ik ben pas vorig jaar op dit forum terechtgekomen, dus we kennen elkaar nog niet, geloof ik :)

(Goh, ik voel me hier een beetje als een nieuwkomer op een feestje waar iedereen elkaar al kent :P)


Ik ben hier paar jaar terug al geweest , maar ik voel me nu weer totaa
Groentje haha , ik probeer er weer in te komen met de basis maar owwww i need a study buddy  ;D

Ik kom niet verder dan kaltxi ma eylan .

Ik ben altijd moeilijk geweest met oefenen qua alleen woorden .
Ik pak bijv beter zinnen op en zet het in me notitie blok

Zoals : hallo hoe gaat het
Dankjewel ,tot ziens

Enzo .

Maar : ik moet weer helemaal overnieuw !

Kan je al veel na'vi ?

i see you ....Eywah ngahu...

Wllìm

#3623
Quote from: Ftxavanga unilyu atxen on April 10, 2015, 05:10:50 PM
Ik ben hier paar jaar terug al geweest , maar ik voel me nu weer totaa
Groentje haha , ik probeer er weer in te komen met de basis maar owwww i need a study buddy  ;D

Ik kom niet verder dan kaltxi ma eylan .

Dat is jammer dat je een hoop vergeten bent, maar ik denk dat je het wel weer relatief snel kunt oppakken hoor :)

Quote from: Ftxavanga unilyu atxen on April 10, 2015, 05:10:50 PM
Ik ben altijd moeilijk geweest met oefenen qua alleen woorden .
Ik pak bijv beter zinnen op en zet het in me notitie blok

Zoals : hallo hoe gaat het
Dankjewel ,tot ziens

Enzo .

Iedereen heeft zijn eigen favoriete studiemethode ;) Ik gebruik zelf Memrise, een website waar je woordjes kunt leren, en ik oefen zinnetjes door tegen mezelf te praten (zachtjes, anders kijken mensen me zo gek aan :P)

Quote from: Ftxavanga unilyu atxen on April 10, 2015, 05:10:50 PM
Maar : ik moet weer helemaal overnieuw !

Kan je al veel na'vi ?

Ik kan vrij goed schrijven... Wat betreft spreken, dat is een stuk lastiger... :(




Ik ga nu maar eens slapen voordat ik hier voor mijn computer in slaap val :P Kìyevame!

Txantslusam Skxawng

Welkom terug!
Vanavond mij laatste avond in Finland gehad van mijn stage d: We hadden in het begin een paar Finnen ontmoet en we hebben op dezelfde manier afscheid genomen zoals we elkaar ontmoet hebben , dronken xD
WirelessTsaheylu=Bluetooth
Inventor of the word NARF


eejmensenikbenhet

Zola'eiu nìprrte' nìmun ma tsmuke! Volgens mij heb ik jou ook nog nooit officieel welkom geheten, Willem. Dus bij dezen: Zola'u nìprrte' ma tsmukan!

Als jullie willen kunnen we een Nederlandse study group beginnen op TeamSpeak? Is een hele tijd geleden dat ik daar Na'vi gesproken heb. :P

Wllìm

Quote from: eejmensenikbenhet on April 11, 2015, 04:14:09 AM
[...] Volgens mij heb ik jou ook nog nooit officieel welkom geheten, Willem. Dus bij dezen: Zola'u nìprrte' ma tsmukan!

Jawel hoor:

Quote from: eejmensenikbenhet on December 11, 2014, 05:53:59 AM
Maar toch: Ziva'u nìprrte' ma Wllìm, oel ngati kawkrr ke tsola'u mì forum... Hìtxoa!

Maar toch bedankt! :D

Quote from: eejmensenikbenhet on April 11, 2015, 04:14:09 AM
Als jullie willen kunnen we een Nederlandse study group beginnen op TeamSpeak? Is een hele tijd geleden dat ik daar Na'vi gesproken heb. :P

Leuk! :) Ik ben niet zo heel erg bekend met TeamSpeak; ik ben net afgelopen week de eerste keer ermee bezig geweest. Ik heb momenteel wat problemen met mijn microfoon (af en toe hoor je opeens enorme ruis om de een of andere reden :(), eens kijken of ik dat kan oplossen...

eejmensenikbenhet

Quote from: Wllìm on April 11, 2015, 05:58:20 AM
Quote from: eejmensenikbenhet on April 11, 2015, 04:14:09 AM
[...] Volgens mij heb ik jou ook nog nooit officieel welkom geheten, Willem. Dus bij dezen: Zola'u nìprrte' ma tsmukan!
Jawel hoor:
Quote from: eejmensenikbenhet on December 11, 2014, 05:53:59 AM
Maar toch: Ziva'u nìprrte' ma Wllìm, oel ngati kawkrr ke tsola'u mì forum... Hìtxoa!
Maar toch bedankt! :D
Whoops, klopt inderdaad, ook nog niet eens zo heel lang geleden. ;D

Quote from: Wllìm on April 11, 2015, 05:58:20 AM
Quote from: eejmensenikbenhet on April 11, 2015, 04:14:09 AM
Als jullie willen kunnen we een Nederlandse study group beginnen op TeamSpeak? Is een hele tijd geleden dat ik daar Na'vi gesproken heb. :P
Leuk! :) Ik ben niet zo heel erg bekend met TeamSpeak; ik ben net afgelopen week de eerste keer ermee bezig geweest. Ik heb momenteel wat problemen met mijn microfoon (af en toe hoor je opeens enorme ruis om de een of andere reden :(), eens kijken of ik dat kan oplossen...
Heel lang geleden waren er nog grote groepslessen met meer ruisende microfoons en krakende stemmetjes, dus zo'n groot probleem is het niet hoor. ;) Gebruikte destijds altijd de ingebouwde microfoon van mijn laptop en dan hoorde je de harde schijf toeren maken, desalnietemin veel geleerd op TS.

Ftxavanga unilyu atxen

Een teamspeak lijkt me erg leuk ! Maar ik moet eerst opnieuw die basis weer oppakken van woorden schrijven , en sowieso het woorden als zinnen kunnen voegen ( paar jaar geleden zat ik dan met 300000 memo blaadjes hahaha)

Alleen ben ik helaas al m'n memoblokjes kwijtgeraakt vandaar dat ik weer opnieuw in leer ben , werkelijk ik ben gewoon zo goed als alles vergeten  :o ik weet niet eens meer wat mijn na'vi naam betekend , ik dacht iets van passionele droomwandelaar .

Maar ik zag op die app qua woorden en betekenis .. Zijn er ook erg veel nieuwe dingen bijgekomen dacht ik ?

Het lijkt me al leuk om een persoon te hebben om elke keer een dag of 2 dagen in de week leuk ( of elke avond , doe us gek  ;) ;D ) samen op de site of via persoonlijke Messages te kunnen oefenen / leren / zinnen in elkaar kunnen zetten .

Is er iemand gelegen die dit eventueel wilt doen.?

Of gezellig met z'n allen kan natuurlijk ook :-)

Hoe dan ook ik ben blij om terug te zijn !
:)
i see you ....Eywah ngahu...

Puvomun

Kaltxi ma Ftxavanga, oel ngati kameie.

Ik kom hier ook weer eens kijken. Mijn vakantie in San Francisco, bij Prrton, is toch wel weer een enorme motivatie om lì'fya leNa'vi weer op te pakken.
:)

Ik heb gisteren eens gekeken hoeveel woorden ik in het nederlandse woordenboek achterloop bij de officiële engelse versie maar dat bleek niets te zijn. Misschien is er aan het systeem iets veranderd, ik zal dat eens nagaan.

Eywa ngahu ulte oel ngat tsaye'a fìtseng. (Ik jou zal-zien hier.)
Krr a lì'fya lam sraw, may' frivìp utralit.

Ngopyu ayvurä.

eejmensenikbenhet

Quote from: Puvomun on May 01, 2015, 10:29:29 AM
Kaltxi ma Ftxavanga, oel ngati kameie.

Ik kom hier ook weer eens kijken. Mijn vakantie in San Francisco, bij Prrton, is toch wel weer een enorme motivatie om lì'fya leNa'vi weer op te pakken.
:)

Ik heb gisteren eens gekeken hoeveel woorden ik in het nederlandse woordenboek achterloop bij de officiële engelse versie maar dat bleek niets te zijn. Misschien is er aan het systeem iets veranderd, ik zal dat eens nagaan.

Eywa ngahu ulte oel ngat tsaye'a fìtseng. (Ik jou zal-zien hier.)
Kaltxì ma Puvomun!

Klopt, ik heb het Nederlandse woordenboek bijgehouden in jouw afwezigheid.
Hoop dat je dat niet erg vindt? :-[

Puvomun

Kaltxì ma Eej,
Quote from: eejmensenikbenhet on May 01, 2015, 10:40:17 AM
Kaltxì ma Puvomun!

Klopt, ik heb het Nederlandse woordenboek bijgehouden in jouw afwezigheid.
Hoop dat je dat niet erg vindt? :-[

Beslist niet! Het is niet mijn privé-woordenboek, irayo seiyi ngaru voor alle goede zorgen. :-)
Krr a lì'fya lam sraw, may' frivìp utralit.

Ngopyu ayvurä.

Puvomun

Kaltxì ma smuk,

even om iedereen jaloers te maken: ik ben nu met Prrton en Josh in een blokhut die ooit van Ann Rice (schrijftster) is geweest en gisteravond hebben we via Skype met karyu Pawl gepraat. :D :D :D
GeWelDig leuk!

Eywa ngahu...
Krr a lì'fya lam sraw, may' frivìp utralit.

Ngopyu ayvurä.

Wllìm

Oh, wauw! :D Missie "jaloers maken" is geslaagd ::)

Heel veel plezier gewenst nog!

Puvomun

Kelkuti oel tok set. San Francisco en Sacramento waren geweldig, ik ben nog moe van alle indrukken.

Mefalulukantsyip oeyä zijn ook weer thuis en die hebben alles alweer grondig onderzocht. Altijd leuk om te zien, alsof ze voor het eerst binnenkomen, die eerste uren.
Krr a lì'fya lam sraw, may' frivìp utralit.

Ngopyu ayvurä.

Puvomun

Mijn woord van de dag:

tìtxen.
Het wakker zijn.

Valt niet mee. Jetlag zit me goed dwars sinds ik terug ben gekomen...

Aynga txen lu, ma frapo?
Krr a lì'fya lam sraw, may' frivìp utralit.

Ngopyu ayvurä.

Txantslusam Skxawng

Al bijna een jaar sinds de laatste post... Zelf heb ik ook al heel lang niks meer van mij laten horen.

Ik heb in de tussentijd mijn diploma behaald afgelopen zomer, vervolg studie was het niet geworden en komende week begin ik met fulltime werken.

En hoe gaat het met de rest hier?
WirelessTsaheylu=Bluetooth
Inventor of the word NARF


Wllìm

Quote from: Puvomun on May 13, 2015, 01:33:15 PM
Aynga txen lu, ma frapo?

Oeri nìlaw kehe, taluna ke tsame'änga tsapostìti. Ngaytxoa!

Quote from: Txantslusam Skxawng on February 22, 2016, 07:45:35 AM
En hoe gaat het met de rest hier?

Kaltxì! Gefeliciteerd met je diploma!
Met mij gaat het goed, ik heb ook vorig jaar mijn studie afgerond en ben sinds september bezig met een promotie.

Puvomun

Felicitaties aan de gediplomeerden. Goed gedaan, seykxel si nìtram!

Mijn Na'vi is helemaal aan gort. Ik werk nu sinds 1 jaar bij mijn nieuwe baas, gaat prima, en ik heb net de laatste hand gelegd aan de omslag/kaft/cover van mijn nieuwe Nederlandse boek. Over Cuijk. En het is spannend. (Bizarre combinatie he? ;) )
Krr a lì'fya lam sraw, may' frivìp utralit.

Ngopyu ayvurä.

Wllìm

Quote from: Puvomun on February 23, 2016, 12:56:47 PM
Felicitaties aan de gediplomeerden. Goed gedaan, seykxel si nìtram!

Mijn Na'vi is helemaal aan gort. Ik werk nu sinds 1 jaar bij mijn nieuwe baas, gaat prima, en ik heb net de laatste hand gelegd aan de omslag/kaft/cover van mijn nieuwe Nederlandse boek. Over Cuijk. En het is spannend. (Bizarre combinatie he? ;) )

Ja, nou ja, ik ben nog nooit in Cuijk geweest, dus ik weet eigenlijk niet of dat raar is ;)
Gefeliciteerd met het afmaken van je boek in ieder geval! (Ik neem ten minste aan dat je pas een omslag maakt als het boek klaar is, of niet?)