Voorstellen

Started by Ptxèrra, December 29, 2009, 11:35:03 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ptxèrra

ik ken de naam maar de lokatie niet.
Oel ayngati kameie i was there

remember power corrups, absolute power..... is a whole lot of fun.
Sheepies: They just eat grass until something kills them,  it might as well be you!!

éanronsém

hey ik ben Tom en ik ben bijna 17 en ik woon in de buurt van Venlo Limburg en ik vind alles met militairia leuk (zolang er maar niemand aan dood gaat) en ik speel COD 4,6

ik zou heel graag de taal van de Na'vi leren spreken alleen dat kan ik niet want ik ben zwaar dyslectisch. En als Frans en Duits al niet lukken dan word het nog een hele opgaven om Na'vi te leren. alleen ik vind het gewoon leuk om over Pandora enz.. te discussiëren

alleen vraag ik me wel af hoe mensen van bijv. http://www.learnnavi.org al die woorden en grammatica weten want zo veel Na'vi word er niet gesproken in de film en volgens mij is er niks officieels over de taal uitgegeven door de makers van de film.

Brainiac

Quote from: éanronsém on January 01, 2010, 05:48:08 PM
hey ik ben Tom en ik ben bijna 17 en ik woon in de buurt van Venlo Limburg en ik vind alles met militairia leuk (zolang er maar niemand aan dood gaat) en ik speel COD 4,6

ik zou heel graag de taal van de Na'vi leren spreken alleen dat kan ik niet want ik ben zwaar dyslectisch. En als Frans en Duits al niet lukken dan word het nog een hele opgaven om Na'vi te leren. alleen ik vind het gewoon leuk om over Pandora enz.. te discussiëren

alleen vraag ik me wel af hoe mensen van bijv. http://www.learnnavi.org al die woorden en grammatica weten want zo veel Na'vi word er niet gesproken in de film en volgens mij is er niks officieels over de taal uitgegeven door de makers van de film.
Er is een woordenlijst en een deel van de grammatica vrijgegeven door Frommer zelf.
En ModWar2 rulet!
Speed is a ppoor sbubstitue fo accurancy

Check out my blogif my presence on this board isn't weird enough for you.

Tanhì Tireafya'o

#23
Hey Landgenoten,

Ik dacht eerst dat hier niemand zou antwoorden. Ik praat hier meestal liever in het Engels maar ik stel me toch maar even voor.
Ik ben Tanhì, real life Tariq (Ned-Ant.) 15 jaar, zit in 4VWO en ben van plan Na'vi te leren. Enige probleem is dat ik geen zak begrijp van Engelse taalkunde, hoewel wel gewoon Engels kan praten. Ik had gehoopt dat iemand die handleidingen zou kunnen vertalen naar het Nederlands (vooral de moeilijke delen, termen van bepaalde woordsoorten etc.)

Ook snap ik niks van die Positions en Karma. (Dat Karma bij mij op nul staat is voor mij wel te begrijpen..) maar hoe krijg je ?hogere? position etc. (Ook hogere karma?)

- Tanhì

Ps: Hometown = Lelystad

Son of The Eastern Sea Ikran Tribe

Pandora, is all our earth could have been

Brainiac

Quote from: Tanhì Tireafya'o on January 02, 2010, 05:57:49 AM
Hey Landgenoten,

Ik dacht eerst dat hier niemand zou antwoorden. Ik praat hier meestal liever in het Engels maar ik stel me toch maar even voor.
Ik ben Tanhì, real life Tariq (Ned-Ant.) 15 jaar, zit in 4VWO en ben van plan Na'vi te leren. Enige probleem is dat ik geen zak begrijp van Engelse taalkunde, hoewel wel gewoon Engels kan praten. Ik had gehoopt dat iemand die handleidingen zou kunnen vertalen naar het Nederlands (vooral de moeilijke delen, termen van bepaalde woordsoorten etc.)

Ook snap ik niks van die Positions en Karma. (Dat Karma bij mij op nul staat is voor mij wel te begrijpen..) maar hoe krijg je ?hogere? position etc. (Ook hogere karma?)

- Tanhì

Ps: Hometown = Lelystad
Je positie verhoogt met je post-count. Voor het moment zijn alleen ik en Mokri Taronyu, maar daar zal wel verandering in komen.
Je karma verandert als anderen vinden dat je applaus verdient, en je een puntje geven, of je niet kunnen uitstaan en een puntje aftrekken.
Speed is a ppoor sbubstitue fo accurancy

Check out my blogif my presence on this board isn't weird enough for you.

Tanhì Tireafya'o

Ok, en dat puntje bij- en aftrekken kan iedereen doen? (Zo ja, zou je me kunnen vertellen hoe?)

Son of The Eastern Sea Ikran Tribe

Pandora, is all our earth could have been

Brainiac

Quote from: Tanhì Tireafya'o on January 02, 2010, 06:31:19 AM
Ok, en dat puntje bij- en aftrekken kan iedereen doen? (Zo ja, zou je me kunnen vertellen hoe?)
Bij karma kan je 'applaud' of 'smite' doen :)
Speed is a ppoor sbubstitue fo accurancy

Check out my blogif my presence on this board isn't weird enough for you.

Tslamyu

inderdaad, van een nederlandse Grammatica moet  werk gemaakt worden.

Schrijf de probleemgebieden op (ejectives, deferential, topical), dan zal iedereen wel helpen.


Tanhì Tireafya'o

Quote from: Lì'uyä täftxuyu on January 02, 2010, 06:46:18 AM
Quote from: Tanhì Tireafya'o on January 02, 2010, 06:31:19 AM
Ok, en dat puntje bij- en aftrekken kan iedereen doen? (Zo ja, zou je me kunnen vertellen hoe?)
Bij karma kan je 'applaud' of 'smite' doen :)
Ok, maar ik zie dat niet staan. Ligt aan mij zeker. Ik kom er nog wel een keer achter. Bedankt voor je hulp  :)

Son of The Eastern Sea Ikran Tribe

Pandora, is all our earth could have been

Brainiac

Quote from: Tanhì Tireafya'o on January 02, 2010, 12:44:59 PM
Quote from: Lì'uyä täftxuyu on January 02, 2010, 06:46:18 AM
Quote from: Tanhì Tireafya'o on January 02, 2010, 06:31:19 AM
Ok, en dat puntje bij- en aftrekken kan iedereen doen? (Zo ja, zou je me kunnen vertellen hoe?)
Bij karma kan je 'applaud' of 'smite' doen :)
Ok, maar ik zie dat niet staan. Ligt aan mij zeker. Ik kom er nog wel een keer achter. Bedankt voor je hulp  :)
Misschien is dat enkel voor mods?
Speed is a ppoor sbubstitue fo accurancy

Check out my blogif my presence on this board isn't weird enough for you.

Tanhì Tireafya'o

Ok, bedankt voor je reacties. Dit verklaart een hoop.

Son of The Eastern Sea Ikran Tribe

Pandora, is all our earth could have been

Tanhì Tireafya'o

Hmm.. laatste antwoord klopte toch niet.
Vanaf 25+ posts heb je de mogelijkheid dit te doen. Ik neem namelijk niet aan dat ik spontaan Mod ben geworden.  :P

Son of The Eastern Sea Ikran Tribe

Pandora, is all our earth could have been

'Awpo

Welkom alle nieuwe leden^^ Ik wens jullie veel succes met het leren van deze nieuwe taal!
Eywa ngahu


Txo tìnusìnìl eo nga txopu seyki ngati
Ulte tìnusìn uo nga tìsraw seyki
Nìn nìhay ngati
Taweyk oel tayok tsatseng fpi nga.

:Perdozimat Tízavani widahan droh perdozan. Zihe nas perdozan fate Click;3

Brainiac

Idd, beste wensen, veel succes en vooral: veel plezier  ;D
Speed is a ppoor sbubstitue fo accurancy

Check out my blogif my presence on this board isn't weird enough for you.

'Awpo

Weet iemand dit toevallig uit zijn hoofd?:p
Hoeveel Nederlanders of Nerderlandstalige mensen zijn er nu op dit forum?


Txo tìnusìnìl eo nga txopu seyki ngati
Ulte tìnusìn uo nga tìsraw seyki
Nìn nìhay ngati
Taweyk oel tayok tsatseng fpi nga.

:Perdozimat Tízavani widahan droh perdozan. Zihe nas perdozan fate Click;3

Tanhì Tireafya'o

Dat is nog onbekend. Je weet pas dat iemand Nederlandstalig is, wanneer dat persoon dit in zijn profiel heeft staan of in het Nederlands heeft gereageerd (bijvoorbeeld op dit forum). Tot die tijd weet je het niet. Ik heb ook anderhalve week in het Engels gepraat tot ik hier kwam. Er zijn vast en zeker meer Nederlandstaligen hier die nog niet op dit forum zijn gekomen.  ;)

Son of The Eastern Sea Ikran Tribe

Pandora, is all our earth could have been

Tslamyu

Ik zal mij ook maar voorstellen:

Mijn nickname is "Tslamyu" afgeleidt van "Tslam".

Ik woon niet (meer) in belgië, maar al een tijdje in Nieuw-Zeeland. excuseer mij voor enige spelfouten als ik die zou maken.
Mijn naam is niet belangrijk.

Mijn interesses zijn:

Sci-fi
Natuurwetenschappen
Flight Of The Conchords

Ik wil graag iedereen helpen die problemen heeft met de (voor mij gemakkelijke) engelse uitleg.



Skxawng-Eyktan

#37
Hoi daar ik ben "Skxawng-Eyktan"

ik ben hier voor de lol aan begonnen
ik ben ook maar 14 jaar en het lukt dus voor geen meter :P, ik woon in Rijswijk (vlak bij Den Haag)



Ptxèrra

mijn teller van nederlandstalige staat op 6
Oel ayngati kameie i was there

remember power corrups, absolute power..... is a whole lot of fun.
Sheepies: They just eat grass until something kills them,  it might as well be you!!

Txura Tirea

+1 nu.  ;)

Hallo, ik ben Robin, een 18 jarige Nederlandse student. Ik studeer technische natuurkunde aan de TU/e en als m'n tentamenperiode voorbij is lijkt het me erg leuk meer over deze taal te leren! Verder speel ik een MMORPG genaamd "RuneScape".

Ik heb alvast de woordenlijst een beetje doorgekeken voor een Na'vi naam, hoop dat deze grammaticaal ook klopt.  ;)
"There are many dangers on Pandora, and one of the subtlest is that you may come to love it too much." - Dr. Grace Augustine