Voorstellen

Started by Ptxèrra, December 29, 2009, 11:35:03 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Na'rìngeyä Toruk

Quote from: Txura Tirea on January 21, 2010, 02:49:12 PM
Welkom op de forums Na'rìngeyä Toruk.

Ik vraag me toch af hoe je hier terecht bent gekomen zonder de film te zien... In ieder geval ontzettend veel plezier gewenst bij je eerste Avatar-ervaring.  :D
Dank, en tja, die trailers zagen er wel erg mooi uit en ik ging dus zoeken. Toen kwam ik hier, en ik vond Na'vi best een leuke taal (nu kan ik docenten recht in het gezicht uitschelden voor skxawng terwijl ze er geen weet van hebben, alhoewel ik dit niet vaak doe ;)) en besloot aan te melden op de fora. Het is me tot nu toe goed bevallen en ik verheug me op de film :P

Eywa ngahu.
Spivaw oeti rutxe, ma oeyä eylan. Fi'u ke lìmu ta Eywa. Oeri uniltìranyuyä 'eveng lu, ulte oe layu 'awpo Eywayä.

Lenay'ga

#61
Ik zal me ook even voorstellen,

ik ben melvin, 19 op dit moment en woonachtig in Waspik
voor de oosterhouters onder ons wel bekend denk ik.

Op internet ben ik onder meer moderator op een gameforum,
namelijk xboxforum.nl en ben hier al een hele tijd lid van.

Ook ik ben in de ban geraakt van avatar,
mede heirdoor ben ik erachter gekomen dat hyves een eigen rpg gedeelte heeft en heb me als roleplayer onder de film avatar geplaats.

Lenay'ga is dier wat op pandora leeft, of slinger genaamd
op deze wiki is meer info te vinden





Txura Tirea

Welkom op de Nederlandstalige subforums Lenay'ga (leuke naam trouwens!).
Succes met het leren van de taal! Als je hulp nodig hebt kun je het ons altijd vragen.
"There are many dangers on Pandora, and one of the subtlest is that you may come to love it too much." - Dr. Grace Augustine


Lenay'ga

bedankt,

zal wel goed komen, ik ben nog niet echt heel thuis,
alleen de uitspraak al kaltxi (kal-te) hoe ik t vind klinken is al lastig

Txura Tirea

Quote from: Lenay'ga on January 27, 2010, 12:47:21 PM
bedankt,

zal wel goed komen, ik ben nog niet echt heel thuis,
alleen de uitspraak al kaltxi (kal-te) hoe ik t vind klinken is al lastig

Hm, ik spreek het altijd meer uit als "kalt-i", met extra nadruk op de t.
"There are many dangers on Pandora, and one of the subtlest is that you may come to love it too much." - Dr. Grace Augustine


Tanhì Tireafya'o

Whoops! Ik kwam er nu pas achter dat ik Kaltxì verkeerd uitsprak. Ik sprak Skxawng wel altijd goed uit. Kaltxì spreek ik nu uit als Kalt-ì
Nog welkom, Melvin.

Son of The Eastern Sea Ikran Tribe

Pandora, is all our earth could have been

Na'rìngeyä Toruk

Ik dacht eerst dat het "kalt-ieh" maar dat is dus fout. Moet "kalt-ih" zijn. Eywa ngahu.
Spivaw oeti rutxe, ma oeyä eylan. Fi'u ke lìmu ta Eywa. Oeri uniltìranyuyä 'eveng lu, ulte oe layu 'awpo Eywayä.

Ptxèrra

probeer de t uit te spugen, tong tegen bovenkaak aan en heel hard t zeggen, ik heb al uitgevonden door de klik klanken p,t,k snel achter elkaar te spreken je een gallopperend paard na kan doen.
Oel ayngati kameie i was there

remember power corrups, absolute power..... is a whole lot of fun.
Sheepies: They just eat grass until something kills them,  it might as well be you!!

Txura Tirea

Hm, in dit fragment lijkt het meer uitgesproken als "kal-txì":
"There are many dangers on Pandora, and one of the subtlest is that you may come to love it too much." - Dr. Grace Augustine


Lenay'ga

nog verdraaide lastig dus,
en het is ongeveer het belangrijkste woord nog wel :P

ik zeg kal-t'e
(schuin streepje terug op de laatste e, geen idee welke alt toets dat is)

Txura Tirea

è = ` + e
Het teken ` staat als het goed is linksboven op je toetsenbord. Voor meer informatie over hoe je de accenten kan typen, kan je hier kijken.  :)
"There are many dangers on Pandora, and one of the subtlest is that you may come to love it too much." - Dr. Grace Augustine


Lenay'ga

mja ik krijg het maar niet voor elkaar dat te typen ik krijg elke keer `e

Txura Tirea

Dan moet je je keyboard veranderen in een internationaal keyboard, zie de link hierboven.  :)
"There are many dangers on Pandora, and one of the subtlest is that you may come to love it too much." - Dr. Grace Augustine


Lenay'ga


Blossom


Hey iedereen :)!

Mijn naam is Bonnie, ik ben 19 en van Mechelen, België.
Ik ben avatar gaan zien en vond de taal heel mooi dus wil hem graag leren,
ben er eigenlijk pas van vandaag mee bezig, en de grammar en uitspraak ziet
er helemaal niet gemakkelijk uit moet ik zeggen  :P
Ik wil ook nog een leuke Na'vi naam maar aangezien ik nog niet goed weet hoe ik
een naam moet maken die grammaticaal correct is doe ik het maar even met deze ;)
Ik ga ook vooral op het nederlandstalige gedeelte van het forum komen (wrs spijtig
genoeg niet zo vaak als ik zelf wil, want mijn leven is de laatste tijd echt te druk) gewoon
omdat dat gemakkelijker is. Ik kan ook goed engels, maar het na'vi leren doe ik toch liever
vooral vanuit het nederlands aangezien ik engels ook vooral op gevoel doe en het is zowiezo
gemakkelijker een taal te leren vanuit je eigen taal ;).

Buiten dit allemaal heb ik ook nog wat hobby's:
-Ik zit bij enkele studentenclubs en zit hier volgend jaar normaal ook in het praesidium van 1 ervan. Met
helpen en feesten hier ben ik dus al druk bezig :)
-ik ben ook geïnteresseerd in anime en manga, ben vooral een grote pandora hearts fan.
-ik ben ook bezig met make-up en beauty en zit hiervoor ook op enkele fora. Na
mijn huidige studie wil ik hier ook nog in verdergaan.
-ik ben ook veel bezig met verkleden en cosplay en de kostuums en accessoires maken en zoeken die
hierbij horen
-ik heb ook nog huisdieren waar ik mij natuurlijk dagelijks mee bezighoud
en verder kruipt er heeeeel veel tijd in mijn studie ;) Ik studeer kleuteronderwijs en wij hebben veel stage
en moeten veel knutselen voor taken, dus enorm veel van mijn vrije tijd kruipt in dat knutselen en stage in orde brengen.

Zo dat was bijna een heel boek over mijzelf  ::)
Ulte Eywa ngahu!

Tanhì Tireafya'o

Welkom Bonnie,

Leuk dat je je hier meld. Je kan ook nog een bericht typen in het Introductions forum en in het meet-up forum. Waarom er drie forums zijn om voor te stellen weet ik niet, maar goed. Net zoals jij, hebben de meesten hier niet zoveel tijd. Dit kan komen door studies, andere hobbys of intresses, of gewoon geen tijd/ruimte. Een Na'vi naam: Zoek in een naamwoordenboek de betekenis van je (nick)naam op en vertaal deze dan naar het Na'vi. Die van mij: Tanhì Tireafya'o komt eigenlijk van Tariq (=ster/heilige weg) Veel mensen hebben het zo. Sommigen hebben gewoon een willekeuring woord opgezocht, of gescrolled door het woordenboek met de ogen dicht en ergens aangeklikt en dat woordt gekozen.

De grammatica zal wel meevallen als je het in het Nederlands leest. In het Engels levert het bij mij ook nog moeilijkheden op, maar dit ligt meer op basis van je kennis Engels en vooral Engelse taalkunde.

Leuk dat je er bent,

Kìyevame

Tanhì Tireafya'o

Son of The Eastern Sea Ikran Tribe

Pandora, is all our earth could have been

Txantslusam Skxawng

Een paar reply's terug had iemand het over de uitspraak van Kaltxì , dat kan ik normaal uitspreken, maar spreek je pxasik uit? Of is dit een beetje off-topic
WirelessTsaheylu=Bluetooth
Inventor of the word NARF


Lenay'ga

Quote from: Tanhì Tireafya'o on February 01, 2010, 01:53:44 PM
Welkom Bonnie,

Leuk dat je je hier meld. Je kan ook nog een bericht typen in het Introductions forum en in het meet-up forum. Waarom er drie forums zijn om voor te stellen weet ik niet, maar goed. Net zoals jij, hebben de meesten hier niet zoveel tijd. Dit kan komen door studies, andere hobbys of intresses, of gewoon geen tijd/ruimte. Een Na'vi naam: Zoek in een naamwoordenboek de betekenis van je (nick)naam op en vertaal deze dan naar het Na'vi. Die van mij: Tanhì Tireafya'o komt eigenlijk van Tariq (=ster/heilige weg) Veel mensen hebben het zo. Sommigen hebben gewoon een willekeuring woord opgezocht, of gescrolled door het woordenboek met de ogen dicht en ergens aangeklikt en dat woordt gekozen.

De grammatica zal wel meevallen als je het in het Nederlands leest. In het Engels levert het bij mij ook nog moeilijkheden op, maar dit ligt meer op basis van je kennis Engels en vooral Engelse taalkunde.

Leuk dat je er bent,

Kìyevame

Tanhì Tireafya'o

drie verschillende?
ik heb nog niet zoveel op het forum rondgekeken maar 3x je eigen aanmelden is wel erg veel,
ben eigenlijk gelijk het nederlandse gedeelte ingedoken en de gedeelte's die mij interresant leken.

Brainiac

Quote from: Lenay'ga on February 01, 2010, 04:00:13 PM
Quote from: Tanhì Tireafya'o on February 01, 2010, 01:53:44 PM
Welkom Bonnie,

Leuk dat je je hier meld. Je kan ook nog een bericht typen in het Introductions forum en in het meet-up forum. Waarom er drie forums zijn om voor te stellen weet ik niet, maar goed. Net zoals jij, hebben de meesten hier niet zoveel tijd. Dit kan komen door studies, andere hobbys of intresses, of gewoon geen tijd/ruimte. Een Na'vi naam: Zoek in een naamwoordenboek de betekenis van je (nick)naam op en vertaal deze dan naar het Na'vi. Die van mij: Tanhì Tireafya'o komt eigenlijk van Tariq (=ster/heilige weg) Veel mensen hebben het zo. Sommigen hebben gewoon een willekeuring woord opgezocht, of gescrolled door het woordenboek met de ogen dicht en ergens aangeklikt en dat woordt gekozen.

De grammatica zal wel meevallen als je het in het Nederlands leest. In het Engels levert het bij mij ook nog moeilijkheden op, maar dit ligt meer op basis van je kennis Engels en vooral Engelse taalkunde.

Leuk dat je er bent,

Kìyevame

Tanhì Tireafya'o

drie verschillende?
ik heb nog niet zoveel op het forum rondgekeken maar 3x je eigen aanmelden is wel erg veel,
ben eigenlijk gelijk het nederlandse gedeelte ingedoken en de gedeelte's die mij interresant leken.

Het is niet noodzakelijk om je overal bij aan te melden hoor.
Introductions is voor algemene leden, vooral Engelse dan, meetup is voor het ontmoeten IRL van andere leden.
En ik ben blij dat er nog eens een Belgje op het forum komt!  ;D
Speed is a ppoor sbubstitue fo accurancy

Check out my blogif my presence on this board isn't weird enough for you.

Txura Tirea

Welkom Bonnie! Hoop dat je het hier naar je zin zult hebben.  :)
"There are many dangers on Pandora, and one of the subtlest is that you may come to love it too much." - Dr. Grace Augustine