Keskustelua na'vista

Started by Kerusey vrrtep, February 28, 2010, 03:24:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kerusey vrrtep

Joo että nyt ku kaikki on tottunu tähä suomalaiseen nii varmaan voidaan alkaa jo keskustelemaan tästä ihanasta kielestä ?

Torture Killer

juuu..
mielesäni na'via on ei oo hankala oppia koska taivutukset on helppoja ja sanat on ytimekkäitä ja sillee.
ehkä parin kuukauden kunnon opiskeulinn jälke vois helposti jo puhua sitä ^^

joo mitä jannää vielä tähän laittais...

hmm, cant think of anything to put in na'vi here :/

Hopsu

Ihte haluaisin jonkun kaverin, jonka kanssa opiskelli Na'via. Ehkä jokin opiskelupiiri silloin tällöin taikka sitten kerran viikossa. esim viikonloppuisin.

Kerusey vrrtep

Hopsun kanssa samaa mieltä..

Torture Killer

Teen käännöstä engalnnin kielisestä "na'vi - englanti" sanakirjasta "na'vi - suomi" sanakirjaks jmemorizeen.
voisin vaikkapa laittaa sen tänne sitten  :D

ps. siinä varmaa kestää yli viikko kun käyn  tässä välissä hiihtolomalla lasketelemaa ruottiin
hmm, cant think of anything to put in na'vi here :/

Vicce

Hopsu~ Minuva ainaki kiinnostais joku Na'vi lukupiiri tyyppinen järjestely (mutta ennen kesää en ehdi tätä aloittaa, kun työt, valmennuskurssi ja pääsykoe pukkaa päälle). Vois ainakin aluksi harkita, jos saataisiin jonkinmoinen miitti aikaiseksi? Ja kun nähtävästi meitä Na'vi opiskelijoita on siroteltu ympäri Suomea ja mahdollisuudet matkustaa on mitä on, niin ehdottaisin, että jos ainakin aluksi porukka miittaisi itseään lähellä olevat ja sitten jonnekin kesälle harkitsisi jotain laajempaa, mikäli kiinnostusta vain löytyy (vaikka ei meitä nyt näytä mahdottoman monta kuitenkaan olevan). Mitenkäs väki pk-seudulta? Löytyykö kiinnostusta kokoontua joku viikonloppu johonkin suuntaan? Vai tehtäiskö sellainen tempaus, että mentäisiin katsomaan Avatar miitin merkeissä samana päivänä?

Hopsu

Vicce, todella mainio idea!  Itsekään en paljon ennen kesälomaa pääse melkein minnekään, kuin viikonloput on vapaita kouluhommista. Joku pieni alkumiittinki olis jees, että opittais tuntemaan hieman toisiamme ja sitten vaikka hieman "opiskeltaisiin" Na'via.

Pystyn koululla tulostamaan aikamoisen määrän kaikkia tulosteita, vaikka ne eivät kouluuni liittyisi mitenkään ;)

Itse opiskelen Järvenpäässä, mikä on aika lähellä Helsinkiä.

Kerusey vrrtep

Espoosta olen joten.... 3lähelt stadii

Hopsu


Kerusey vrrtep

Voitais tossa kesälomalla (sitten kun joku teistä on ostanut avatar dvdn :D ) mennä jonkun luokse kattoo tota iha jollai porukal..

Torture Killer

voi perse, jos kaikki on sielltä etelästä niin ei varmaan onnistu.

(paitsi ehkä 2-4.7 kun meen tuskaan helsinkiin)
hmm, cant think of anything to put in na'vi here :/

Vicce

Heis taas pitkästä aikaa...kiirettä pitää, kuten viestien välisestä aikaraosta huomaa. Mutta siis hienoa, että idea herättää kiinnostusta! Itse saan varmasti yhden innostuneen myös vielä mukaan - kyseisen olennon pitäisi täälläkin foorumilla pyöriä, mutta eipä ole näkynyt vähään aikaan o-O

Ajasta ja paikasta sun muista järjestelyistä lienee parasta sopia kesän lähestyessä? Hieman kauas menee miitin ajankohta, mutta parempi kai sitten odottaa hieman ja nauttia kaksinverroin kuin järkätä hätäinen miitti, jossa kaikki on levällään. Parastahan olisi, jos olisi päässyt ihan leffateatteriin katsomaan porukalla Avatar, mutta eipä taida moista herkkua enää olla tarjolla kesällä, joten DVDhen on tyydyttävä. Meillä tosin on tätä tarkoitusta varten liian pieni kämppä. Muitakin miitti-ideoita voi toki kehittää. Voihan Na'via opiskella tarvittaessa vaikka keskellä korpea sammalmättäällä, jos tarve vaatii. :D

Hopsu

Pah! Ei meidän tarvitse katsoa Avataria... Na'vi -kielen opiskelustahan tässä on periaatteessa kyse?

Taitaa suurin osa suomalaisista tosin olla vain tuon elokuvan perään sen ihanuuden vuoksi. Itse käyny kattoon Avatarin leffassa jo 6 kertaa KIELEN perusteella. Se on vain niin ihanaa kuunneltavaa korvalle <3


Mutta että.. hätäisiä miittejä ei lasketa, siinä olen samaa mieltä Viccen kanssa. Mitähän ne koulussa sanoo, kun pitäisi tulostaa uusia tehtäviä kasa kaupalla...  ;D

Kerusey vrrtep

Oma mielipiteeni on seuraava:
-ajankohdan ja paikan sopiminen myöhemmäksi.
-elokuva TÄYTYY katsoa, <- siitähän tämä ihana kieli on lähtöisin..
-tarkoin sovittu tapaaminen eikä mitään esim. "6.7 tavataan kampissa ja muuta ohjelmaa ei ole tiedossa"
-vois yrittää järjestää jonku näytöksen tennispalatsissa.. Maksais vaan vähä yli mun rahoje..

Hopsu

Tennispalatsissa taikka Kinopalatsissa Avataria ei tulla näyttämään kesällä, kun se ilmestyy ensi kuussa jo DVD:llä...

Torture Killer

varasin avatar steelbookin <3

nyt vaa oottelen sen julkasua^^

earth day
hmm, cant think of anything to put in na'vi here :/

Kerusey vrrtep

Mutta kyl ne suostuu järjestää viel yhe näytöksen jos rahaa löytyy.. Eli metalli maksaa..

Torture Killer

#17
Quote from: Kerusey vrrtep on March 20, 2010, 02:53:58 PM
Mutta kyl ne suostuu järjestää viel yhe näytöksen jos rahaa löytyy.. Eli metalli maksaa..

ai myökö maksan O.o ?

jos haluutta mut mukaan tähän tapaamisee niin vain 1-5.7.2010 sopii. Tuska open air meen jippea jee...

tai oikeastaan mielummin 1,5.7.2010 (huomaa pilkku) koska tuska konsertti kestaa aika kauan niin ei oo kovinkaan aikaa
hmm, cant think of anything to put in na'vi here :/

Sorrow

Juu en pääse... pitää mennä ammuskelemaan United nationsi ja ählämie joukkoja tollo  ::)
When you lose someone you love, you die too, and you wait around for your body to catch up.

Fosus

Moro. Ekoja posteja (kai) tällä foorumilla minulta. Rekisteröidyin jo joskus alkuvuodesta mut mulla on ollu tää Na'vin opiskelu tämmöstä harrastusmuotosta ei ollenkaan niin vakavaa, joten on jäänyt postailu vähemmälle. Aktiivinen olen ollut kyllä eräällä toisella Avatar fanifoorumilla.

Kattelin että täällä LN foormeilla on suomenkieltäkin puhuvaa porukkaa, hyvä :) Vaikka jotkut ovat näköjään olleet poissa jo kuukausia... :(

Nyt kun mäkin alan jo osaamaan silleen perusteita ja smalltalkia niin olis kiva vähän jutella. Onko vielä suomesta aktiivista porukkaa täällä?