Osataanko?

Started by Kerusey vrrtep, February 11, 2010, 11:58:37 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kerusey vrrtep

Osaakos täällä kukaan sujuvasti na'via?

Torture Killer

no enn osaa, tulee vaa opittua sitä kun joskkus harjottelen.

hassua on se että oon joksus asunu intiassa 2 v. niin siellähän puhutaan kovasti hindiä niin oon oppinu tän 2 kk aikana enemmän na'via kuin hindiä 2 vuoden aikana :D
hmm, cant think of anything to put in na'vi here :/

Kerusey vrrtep

Hah, aika hyvi. Meit on 2jotka pyörii täl suomi forumil.... Iha hyvi.. No mä osaan jonku verran.. Sellasii perus asioit..

Sréfian

Kaltxì! Kolmas na'vin opiskelija Suomesta ilmoittautuu. :) Jonkin aikaa olen sivustoa selaillut, mutta en voi vielä väittää osaavani oikein mitään. Tietysti perusasioita tulee lueskeltua, mutta niitäkin pitäisi päästä käyttämään, ennen kuin voisi varsinaisesti sanoa jotain osaavansa. Päässähän ne eivät pelkällä opiskelulla pysy.

Vicce

Minäkään en voi vielä sanoa sujuvasti mitään osaavani, vaan lähinnä muodostan lauseita aina Na'vi Pocket Guidea ja erinäisiä sanakokoelmia selaten. Ja lienee sanomattakin selvää, etten voi olla 100% varma edes näiden lauseiden oikeellisuudesta, mutta katsotaan, millaisen tuomion foorumin konkareilta saan, kun kohta oman intron änkäisen tuonne esittelypuolelle.

Torture Killer

mää hankin kaikken tarvittavan koneelle, niin voin tehä aika täydellisiä lauseita na'viksi. tulee samalla opittua...
hmm, cant think of anything to put in na'vi here :/

Kerusey vrrtep

Näyttää siltä et teil on aika paljo noit juttuja postattu :D mä oon pikkuse kyselly noilt neroilta ja aina on saanu vastauksen kysymyksee,. Suosittelen kysyy tuolt beginner topicist jos tulee kysyttävää...

Vicce

Minä omaan kaiken opiskelumateriaalin koneella ja paperiversionakin. Olisin muuten turhaa tulostusta vastaan, mutta kun aina sopivan ajan sattuessa ei ole konetta mukana ja aika on rajallista. Lähinnä omat oppimista vaikeuttavat seikat liittyy kieliopin pilkunviilaukseen. Pitääkö jotain sanaa käyttää, jos asian voi ilmaista toista kautta eli mikä olisi oikeaoppisin tapa sanoa jotain ja sitten toisekseen ongelmana tuntuu myös olevan intransitiivi-/transitiiviverbien tunnistaminen. Pitääpä myös etsiä foorumi läpi subjektin taivutuksen suhteen, kun lauseessa on mukana apuverbi. Tulla vai ei tulla -l päätettä. Jeps...beginner foorumille matka käy mahdollisimman pian.

Hopsu

Noh.. Mie olen täällä kans! En oo nyt vähään aikaan opiskellu Na'via, kun koulu on vieny kaiken mun vapaa-ajan :(

Torture Killer

Quote from: Hopsu on March 02, 2010, 04:29:43 AM
Noh.. Mie olen täällä kans! En oo nyt vähään aikaan opiskellu Na'via, kun koulu on vieny kaiken mun vapaa-ajan :(

hanki sika influenssa X)
hmm, cant think of anything to put in na'vi here :/

Vicce

Täälläkin on tuo Na'vi opiskelu hieman jäissä töiden, valmennuskurssien, sun muiden takia. Ekat lauseet meni ihan suht hyvin, mutta nyt pitäisi tota Frommerin kaanonia lukea pikkasen enemmän, että pääsisi jyvälle uusimmista muutoksista ja kielen selvitetyistä ongelmatapauksista. Kxawm a krr lu oeru krr.

ibin-

Terve vain kaikille:). Vihdoin ja viimein jaksoin tännekkin tullax)

Kerusey vrrtep

Päivää ibin- :) itse olen olo|eyktan.. Jonka olen jo kertonut aikaisemmin..

Ni Vhéari

Kyllä ihan sitä sujuvasti puhuu kun on tullut opeteltua heti leffan ulostulon jälkeen